DirkenJorina.reismee.nl

San Francisco: Alcatraz en downtown

Het slaapritme zit er nog niet helemaal goed in. We werden alweer om 5 uur wakker dus de dag begon opnieuw vroeg. Om kwart over 7 zijn we de ´deur´ al uit gegaan op weg naar de ferry die ons naar downtown San Francisco zou brengen. Een tochtje van ruim een half uur. Onderweg konden we de Golden Gate bridge al zien.

We kwamen om 08.30uur aan op pier 1 en moesten voor onze trip naar Alcatraz op pier 33 zijn. We hadden de trip van 11.00uur geboekt dus tijd genoeg om uitgebreid de gehele pier (van kilometers lang...we zijn nog nog nooit zooo sportief geweest op vakantie

Tongue out
)af telopen. We zijn eerstdoorgelopen naar pier 39 waar zich Fisherman´s Wharf bevindt. Bekend om de zeeleeuwen die daar uitgebreid liggen te zonnen. Zeg nou zelf...ziet het er niet geweldig uit? En dan hoor je op de foto dat geluid nog niet wat ze produceren. Oorverdovend.

Om 11.00uur op de boot gestapt richting Alcatraz. Het was een bijzondere ervaring. Best wel indrukwekkend. Na eerst even rondgekeken te hebben op het eiland hebben we een audiotour van 45 minuten gedaan...en we konden gelukkig ‘Dutch' kiezen als taal. Dat scheelt alweer de helft. We kwamen onder andere langs de cellen van de gevangenen. Het was eigenlijk allemaal groter dan we dachten. Heel `leuk` om gezien te hebben.

Om 13.00uur de boot weer terug gepakt naar pier 33. Vanaf daar weer teruggelopen naar pier 1 (pfff...) en Chinatown bezocht (weer 5 km

Sealed
). Heel grappig om te zien. Ineens zie je alleen maar chinezen en chinese winkeltjes. De weg liep flink steil omhoog en we konden hier ook de welbekende cablecar(s) zien. We hadden eigenlijk een ritje willen maken, maar het is er niet van gekomen.

Uiteindelijk om15.00 uur de ferry weer terug genomen. Toen we bij de camper kwamen hebben we eerst een uur liggen slapen. Echt helemaal gebroken. Na een uur weer ‘vrolijk' wakker en voor het eerst gekookt in de camper.We zijn maareven begonnen met iets eenvoudigs (pasta) want het is nog al een geklungel moet ik zeggen. Maar het is allemaal gelukt. Dat het niet te eten was is punt 2

Tongue out
. Sowieso dat eten hier...er is bijnaniets normaals te krijgen. Gewoon brood moet je al je best voor doen. Kaas hebben ze uberhaupt nog nooit van gehoord. Koop je worst heb je meteen een plak van minimaal1 cm dik. Wat er wel is (en wel lekker) zijn hotdogs, donuts enMcDonalds.Dat ishelaas niet bevordelijk voor de kilo`s. Dat wordt dus elke dag 15 km lopen om er nog een beetje normaal uit te zien na 4 weken
Laughing

Nog even een uitleg over het feit dat dit verhaaltje er nu pas op staat. Normaal gesproken doen we dat altijd nahet eten...maar wat bleek...dit site lag eruit...help...paniek! Gelukkig was het maar van korte duur. Dat de electriteit en het water nu uitgevallen is in de camper maakt verder niet uit toch.

Voor morgen staat Whale watchen in Monterey op de planning. We zijn benieuwd of we ook daadwerkelijk de walvissen en dolfijnen gaan zien. De camping hebben we nog niet geboekt dus die moeten we nog opsnorren. Beetje spannend wel. Het weer is hier in ieder geval nog steeds super. Niet te warm en lekker zonnig. Zo te horen in de reacties is het in Nederland redelijk koud. Hm...we blijven nog lekker even hier.

Vader en moeder Geertjan Willemsen

Jullie durven wel met zo'n grote camper. Doe maar voorzichtig. Wat een mooi land he? De kerken daar zullen jullie zondag graag ontvangen. Goede reis verder en probeer van alles te genieten.

Johan

Gelukkig hebben jullie een bere conditie, wreed! Ik verwacht jullie over een paar weken in topvorm te zien..

Drieneke

Met zo'n conditie kunnen jullie vast wel even naar Flakkee komen lopen om een potje te kolonisten!!!!

pa

Hallo kinderen,
wat is dat prachtig zeg,
Dirk nu ga je zeker de omloop van Flakkee doen in augustus,
Dit was een goede training,
Vinden het super dat we steeds jullie belevenissen kunnen volgen,
Geniet er van,
gr Pa Melaard.

Janneke

Hallo Dirk en Jorina,
tot nu toe al julllie foto's en verhalen gevolgd, mooi rijden in zo'n camper he?, al de luxe bij de hand en het eten went vast wel,als je alles met mate eet, dan komt het goed!erg leuk om zo met jullie mee te kijken!
lieve groet Janneke

Joar

Hellow !!

Had me nog zó voorgenomen om zondag ff een smsje te sturen om jullie een leuke reis toe te wensen maar, what's new, natuurlijk toch vergeten...

Maar nu toch even alles doorgelezen en het klinkt goed tot nu toe !!! Mooie camper en al mooie dingen gedaan en gezien !!

Nou geniet ervan en ik blijf meelezen !!

Liefsss Joar en Inge