DirkenJorina.reismee.nl

Yosemite

Vandaag de dag voor het eerst begonnen met opstartproblemen. Het bed lag op de één op andere manier lekkerder dan anders (eigenlijk dus zoals thuis altijd

Wink
). Uiteindelijk pas om 09.30uur van de camping weggereden naar Yosemite. Het bleek erg druk, maar dat kwam waarschijnlijk omdat het hier in Amerika ‘Memorial Weekend' is. Dan zijn alle Amerikanen vrij en trekken ze erop uit. Ach we konden ze het niet kwalijk nemen...ze zijn tenslotte totaal maar 3 weken in het jaar vrij
Undecided
. We arriveerden zodoende pas rond 11.00uur in de vallei. Als er nu nog maar bicycles te huur waren...fjieww gelukkig wel. Zelfs één op ‘basketballerformaat' voor Dirk zoals ze dat zelf noemden. De race kon beginnen. De eerste missie was naar de ‘Yosemite Falls'...een waterval die in 3-en naar beneden dendert. Wauwie...prachtig weer!

Inmiddels begon de maag uiteraard alweer te protesteren dus bij een soort van restaurantje gestrand om een soepie en een brood(je) te eten. Even wat energie opdoen voor het vervolg van de fietstocht(de mogelijk verbrande caloriën van de totale fietstocht zaten er inéén klap weer aan).Echt zoveel mooie plaatjes onderweg geschoten. Het was gewoon moeilijk om een keuze te maken welke foto's op de site te zetten. Wat een rust straalt dit park uit...heerlijk!

Vervolgens een tripje naar het ‘Mirror Lake'. Het was inderdaad net een spiegel dat water.

Het was overigens ook een uitgelezen dag om te fietsen daar. Een strakblauwe lucht en een temperatuur van ongeveer 25 graden. Tijd voor een volgende stop (we moeten vooral niet tè moe worden natuurlijk

Tongue out
). Even lekker een terrasje gepakt. Uiteindelijk toch minimaal 3 uren op de fiets vertoefd en dan ook nog zulke mooie dingen zien. Top!

Om 16.00uur de fiets weer ingeleverd en met de camper verder getrokken. We hadden geluk...de wegen die afgesloten waren, waren sinds vandaag geopend. Deze wegen zijn afgesloten van november tot en met mei in verband met sneeuwval. Dat betekende dus dat we ook naar één van de andere mooiste punten konden rijden: Glacier Point. Na lang beraad kwamen we erachter dat dit gletsjer punt moest betekenen. Nou de sneeuw mocht dan op de weg verdwenen zijn...langs de kanten en op de heuvels kon je nog minimaal op de ski's je reis voortzetten. En het was echt smal en eng...brrrr (vooral Jorina had daar last van...gelukkig maar). De weg tot dat punt was ook nog eens 16 mijl (=ongeveer 25km). Nahh ja...uiteindelijk na een uur kwamen we aan. We hoopten dat het dan ook wel de moeite waard zou zijn en...dat was het! Amazing!

En nu datzelfde stuk nog terug ook. Het is uiteindelijk goed gekomen. Het was pas 20.30uur voordat we uiteindelijk op de camping aankwamen. Onderweg nog even wat boodschappen gedaan. De winkels zijn hier gewoon open tot ‘midnight'...en dat op zaterdagavond. Nog even snel wat gegeten en nu aan het uitblussen bij een kampvuurtje...life's good! Morgen relaxen lijkt ons wel eenchill plan.

tante Jannie

Hoi Jorina en Dirk Dat was weer een schitterende dag voor jullie een vakantiereis om nooit te vergeten zoveel moois te hebben gezien,opnieuw prachtige foto's het zal de eerste week wel niet meevallen als jullie weer terug zijn, nog maar niet aan denken geniet er nog een paar dagen lekker van. groeten tante Jannie

Ma Bakelaar

Wat een mooie foto's, wat een prachtig park. Was fijn denk ik om het op de fiets te doen? Je komt in ieder geval op meer plaatsen dan wandelend. Nu lekker uitrusten, en nog even genieten.

Groetjes Pa, Ma en Mark.

Johan

Hé hé eindelijk eens gesport, goeie zaak! Ik heb 2 dagen prachtig weer gehad in Maastricht, vandaag is het smerig weer.
Vanaf woensdag schijnt het hier prachtig weer te worden, dus jullie kunnen de korte broek aanhouden!
Mazll

Geertjan, Drieneke & Yenthe

Ook dit park ziet er weer geweldig uit, wow!
Eindelijk de oude jullie weer.... opstartproblemen!!!
Het is nu echt aftellen he, jammer maar ook wel weer lekker!

Yenthe was vanmorgen erg verdrietig dat jullie er niet waren, heb beloofd dat ze gauw weer met jullie mag spelen ;)

Petra

Hey Dirk en Jorina,
Wat maken jullie veel mee! Ik hoop dat het weer wat beter gaat met je mond Jorina. Geniet nog van de laatste dagen.
tot snel bij de volgende lunchdate xx
..en Dirk de badkamer is prachtig geworden!

Ma Bakelaar

Lekker toch zo'n lekker dagje luieren, Je kunt op de foto's zien dat het daar nu echt warm is. Hier gaat alles prima. Het is echt koud nu maar als jullie thuis komen is volgens Piet P. de zomer hier ook gearriveerd. We zullen heet maar hopen. Komt vast goed.

Goetjes van ons Ma.