DirkenJorina.reismee.nl

San Francisco - Monterey

Allereerst willen we degenen die reacties plaatsen daarvoor bedanken. Het is ontzettend leuk om te lezen. Het verbaasd ons eigenlijk hoeveel mensen op de site kijken. Echt geweldig.

Vandaag was toch wel een spannende dag. We hadden tickets via internet geboekt voor de Whale Watching. Het is alleen natuurlijk niet gegarandeerd dat je dan ook daadwerkelijk walvissenziet.

Vanmorgen al om half 9 vertrokken bij de camping om richting Monterey te rijden. Het eerste stuk was nog redelijk druk en de stad San Francisco ben je niet zomaar uit. Nog even in de file gestaan zelfs.

We kwamen rond half 12 in Monterey aan. We hadden op internet al even gekeken naar een camping die dicht bij het Whale Watchen was zodat we er naar toe konden lopen. We zaten eerst op een soorten ranch. Uiteindelijk blijkt dat er bij te horen. Nu staan we naast de paardenstallen op een soort parkeerplek vlak naast een vliegveld. Het klinkt niet helemaal ideaal, maar we werden leuk ontvangen en het heeft wel wat hier.

Toen we alles geïnstalleerd hadden zijn we naar Fisherman´s Wharf gelopen waar we om half 2 op de boot zouden stappen. Ook nu weer een wandeling van minstens 5km...pfff we kunnen inderdaad wel bijna meedoen aan de omloop volgend jaar

Laughing

De tocht zou ongeveer 2,5 uur duren. We waren nog maar net op weg of we zagen honderden zeeleeuwen op de rotsen zitten. Unbelieveble.

Het was nogal een ruige bedoening op zee. De helft van de passagiers (waaronder Dirk) hing (bijna) halfkotstend over de reling. Het leek er ook nog eens op dat we verder helemaal niets gingen zien. Uiteindelijk zag de schipper iets spuiten in de verte...ja walvissen. Wauwww...en niet 1 maar 3 stuks!

En of het nog niet genoeg was...gewoon springende dolfijnen naast de boot. Echt zó leuk om te zien.

Om 4 uur waren we weer aan land (Dirk blij

Tongue out
) en zijn we teruggelopen naar de paardenranch...euh camping (opnieuw 5km!) Totally uitgeput, maar voldaan. Het was een superdag!

Morgen verder langs de kustroute...het lijkt ons prachtig. Tot dan!

Frank

Hallo helden,

Wat een avonturen allemaal al tot nu toe! Echt heel leuk om mee te lezen. En te kijken. Mooi foto's! Mogen we jullie gespierde kuiten ook een keer op de foto?

Enjoy!!!!

Groets Frank

Johan

REIStabletjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

Geert

He luitjes,
Het ziet er allemaal echt gaaf uit.
Jammer dat je ziek was op de boot Dirk, toch niet teveel budweisertjes op he? ;-)
Geniet er maar lekker van.

Groetjes Geert

pa en Janneke

Hallo kinderen,
Super dat jullie zoveel gezien hebben vandaag,
Walvissen zien is misschien maar een keer in je leven,
Hebben jullie ook een bubbelbad in de camper? hahaha
Wij genieten er al van,
Rust heerlijk uit nu na zo,n vermoeiende dag,
Liefs Pa Melaard.