DirkenJorina.reismee.nl

Monterey - Santa Maria

Vandaag een relaxte rijdag gehad (voor Dirk niet zo relaxt hoor ik nu achter me

Tongue out
). We zijn `pas` om 9 uur vertrokken vanaf de paardenranch. We hadden er vanmorgen voor gekozen om in plaats van naar Morro Bay nog een stukje door te rijden naar Santa Maria. Dat scheelt morgen weer tijd. Het was werkelijk een prachtige route over de Highway 1. Hier wat kleine indrukken.

Onderweg veel haarspeldbochten en enorme hoogteverschillen. Het ene moment rij je in de zon en het andere moment midden in de wolken. Heel bijzonder.

Opnieuw kwamen langs een plek waar honderden beesten op het strand lagen.Dit keer waren hetzeeolifanten. Ook liepen er zee-eekhoorns rond. Zo schattig om te zien. Ze kwamen zelfs op schoot zitten om brood te eten. Humor!

Ook nogeven bij Morro Bay op het strand gelopen om wat foto's teschieten. Het is zelfs gelukt om er eentje metde zelfontspanner te maken.Het water was overigens megakoud.

Het was uiteindelijk al 15.00uur en we moesten nog boodschappen doen en een camping zoeken. Eindelijk hadden we een supermarkt gevonden waar ze `normale` dingen verkopen. Die cheddarkaas op ons brood waren we wel een beetje zat. Hier verkochten ze Goudse kaas (kostte wel 3,89 dollar voor 10 plakken, maar vooruit) en pindakaas! Ook maar even een broodrooster gekocht, zodat het brood nog een beetje smaakt. Het is echt lastig om hier iets normaals en betaalbaars te vinden. Nu de campingmissie nog. Het was inmiddels half 5. Gelukkig bleek er op de camping die we op internet gevonden hadden nog plek te zijn. We staan nu heerlijk in de bossen. We hebben alleen nog een klein probleempje met het propaangas. De tank is zo goed als leeg. We dachten deze te vullen op de camping alleen nu blijkt dat dit niet lukt. Het vervelende is dat heel veel in de camper op gas werkt (oven, koelkast, kookplaat en de boiler). Morgen maar even contact opnemen met Cruise America om dit op te lossen. Komt vast wel goed.

Morgen rijden we naar onze weekendplek in Malibu. We zijn benieuwd! Als het goed is komen we nog een stukje over de prachtige Highway 1. Tot horens!

Johan

De weersverwachting voor het weekend in MALIBU is 19 graden, 90% zon.. Hier is het iets kouder, maar ook heerlijk.. eindelijk. Leuk om jullie een keer op de foto te zien, JUUUUUUUUUUST!

sanneke

Ha Dirk & Jorina,

wat ongelooflijk leuk om op deze manier jullie reis mee te beleven:-)
Geniet er nog van!

tante Jannie

Hoi Jorina en Dirk 'k ben een paar dagen in Poortvliet geweest vandaar dat ik nu pas weer even wat van me laat horen.
Wat hebben jullie zo een prachtige vakantie leuk dat we met zovelen mee kunnen genieten van de reisverslagen en de mooie foto's die jullie ons laten zien. groeten tante Jannie

Anne Co

Hoi ome Dirk en Jorina. Mijn nieuwe bril is binnen gekomen. Ik vind de bril heel gaaf!! Ik ben nu bij oma en ome Johan. We zijn vanmiddag naar de mekkerstee geweest! Ik heb dit zelf getypt. Groetjes Anne Co

Ma Bakelaar

Hallo luitjes,

Wat een dieren zeg. Wel even wat anders dan Isabel. Die maakt het overigens goed hoor. HJ is geweest en wilde graag stampot sla eten. Hij vond de foto's ook geweldig. We hebben een blaadje voor Isabel bewaard en je vader gaat ze nu in haar nachtverblijf doen. Verder gaat alles hier prima. Ben heel nieuwsgierig naar de ervaring van de kerkdienst morgen. Ik hoor het allemaal wel. Hoop wel voor jullie dat je op tijd aan gas kan komen. Veel liefs van ons.

Pa , Ma en Mark

mart en corry

ik zit hier stik jaloers naar al die mooie foto's te kijken en mee te genieten echt super stoer. we wensen jullie nog heel veel plezier en moois toe en we kijken natuurlijk mee over jullie schouder op internet.
gr mart en corry

pa Melaard

hallo kinderen, erg druk op de highway zo te zien,
Fijn dat het met dat gas gelukt is,
We houden rtl5 in de gaten hoor,
Wij zitten heerlijk aan de koffie hier in Sommelsdijk en van jullie verslag te genieten,
Het is elke dag weer spannend wat jullie beleven,
Geniet maar hoor
mij en Janneke.