DirkenJorina.reismee.nl

Malibu

Om 07.30uur zijn we vanmorgen vertrokken naar Garden Grove voor de kerkdienst genaamd ´Hour of Power´. Wat een ongelooooflijk grote en prachtige kerk is dat!

We waren er al om kwart voor 9 dus we hadden ruim de tijd om foto´s te maken. Er was eenmooie tuin rondom de kerk met prachtige beelden die bijbelverhalen uitbeelden. Zoals bijvoorbeeld het verhaal van ´de verloren zoon´.

Het koor was al druk aan het oefenen voordat de dienst begon. Iedereen die binnenkwam of binnen zat kreeg een hand van een ouderling of iets dergelijks. Om half 10 begon de dienst en kwam de predikant Robert H. Schuller op het podium. Toen Dirk een foto had genomen stak hij zijn hand naar ons op...haha.

Overal waren camera´s. We hadden alleen bedacht dat waarschijnlijk de dienst van 18.00uur uitgezonden wordt op TV, omdat het danin Nederland 09.00uur is en dan ook de uitzending begint op RTL5.Maar we hebben toch even gezwaaid voor het geval dat

Wink
. De dienst zelfwas wel grappig. Aan hetbegin moest je iedereen begroeten die naasten achter je zat...we kwamen niet meer bij.De dochter van de predikant hield als eerste een soort van meditatie, zij is ook voorganger in dekerk. Daarna werd een man geinterviewd dieaids haden vertelde wat God voor hem betekend had in de tijd van de diagnose tot nu.Tussendoor zong het koor en speelde het orkest een aantal liederen. We mochten 3 liederen meezingen. We konden er zowaar nog 2 van ook. Tot slotnog een klein praatje van de predikant zelf en dat was het. We hebben wel enorm genoten van de dienst. Wat een spul!

Na de dienst zijn via Hollywood teruggereden naar Malibu. We wilden uiteraard ´The Sign´ fotograferen. We haddenopeen amerika forum een adres gezien waar de letters goed te zien waren. Superhandig. Even op de tomtom invullen en je rijdt er zo naar toe. Hoef je ook die drukke stad niet in. Het was een prachtige straat die uitkeek op de letters. Even een stel chinezen (die stonden uiteraard ook foto`s te maken) gevraagd om een foto te shooten met ons op de voorgrond.

Toen weer op weg terug naar Malibu. We waren rond 13.00uur weer terug op de camping. Het was de bedoeling om lekker naar het strand te gaan alleen zat het weer niet zo mee vandaag in Malibu. We zijn uiteindelijk in bed beland (om te slapen...even voor de duidelijkheid

Tongue out
). Eind van de middag toch nog maar even naar beneden gelopen om langs het water te lopen. Hoge golven...niet normaal!

Eenmaal terug even...jawel een sappie gedaan. Dirk uiteraard weer aan het bier

Laughing
!Zitten we even lekker buiten op het bankje...springen er gewoon dolfijnen voor onze neus in de oceaan. Helaas niet op foto vast kunnen leggen. Nu geloven jullie ons nooit natuurlijk. Whatever.

Nog even iets over het bekijken van de foto`s voor degenen die dat nog niet ontdekt hadden...als je op de site komt zie je naast het verhaal `laatste foto`s` staan. Dat zijn defoto`s die we in een fotoserie hebben gezet (niet eens alle foto`s uit de serie trouwens). Sommigen daarvan zetten we in het reisverslag erbij, maar sommigen ook niet. Mocht je die andere ook in het groot willen zien ga dan naar het tabje foto`s en dan naar de fotoserie zoals het reisverslag ook heet (meestal de eerste bovenaan).Daar staan de foto`s op gewoon formaat. Misschien bijvoorbeeldinteressant om te kijken wèlk biertje er op tafel staatin plaats van òf er een biertje op tafel staat, want dat is gewoon logisch

Wink

Morgen een lange rijdag op de planning. We weten zelf ook nog niet tot waar we gaan rijden dus dat is wel een beetje spannend. We proberen zo ver mogelijk. Het is te hopen dat er dan ook een camping te vinden is, maar dat is tot op heden nog geen probleem geweest. We zien het wel.

Tot dan!

Hilda

Hey vakantiegangers,

Wat leuk om jullie weblog te volgen zeg. Iedere ochtend gaat hier eerst de computer aan om even te lezen en foto's te kijken ;-)
Hier zit de meivakantie er weer op, en de meiden gaan zo weer naar school. Jullie hebben de groetjes van hen en een dikke kus. ('t Kleintje zit overigens nog veilig in m'n buik, haha)

Veel plezier!

Groetjes, Hilda

ps. Hier is het vliegveld trouwens weer tijdelijk dicht ivm de aswolk...

Johan

Mogge! Je kan wel terugkomen naar Nl, het schijnt hier eind vd week 25 graden te worden (Nee, niet door die aswolk).. Mazzelll

tante Jannie

Wat een belevenis om een dienst mee te maken in zo'n megakerk.Leuk dat jullie zo de dolfijnen konden zien en dat zo dicht bij jullie home het zijn weer mooie foto's die jullie er weer opgezet hebben. Een goede reis naar jullie volgende stekje.groeten tante Jannie

Diana van den Bos

Hé Jorina,

Ik ben het niet vergeten! Ineens floepte de gedachte dat jij in Amerika zat mijn geheugen binnen dus ben gelijk op Google gaan zoeken. Je hebt al veel moois gezien zeg. Je boft maar met het weer daar, hier was het vorige week heel koud!. Nu is het weer wat opgeknapt. Ons weekje vakantie zit er weer op maar we hebben ons wel vermaakt. Ben benieuwd naar je verdere verhaal en foto's!
Groetjes,
Diana van den Bos

Dinant

Ha vakantiegangers,

Deze foto's en verhalen maken wel wat jalouzie los... Ik ga morgen kanoën in Dinant. Dat is ook best spannend hoor... Super om te lezen! Ik ga 't zeker bijhouden wat jullie daar beleven! Doe de groeten aan Obama, Bush, Clinton en Gore! Wat mij betreft ook aan dhr. J. Springer, maar ik denk dat die niet in de kerk was...

Vrolijke groet,

Dinant

Angela

Hallo Dirk en Jorina,
Geweldige foto's hebben jullie gemaakt. En wat een indrukken moeten jullie over je heen krijgen. Die kerk is prachtig. Ik heb deze man weleens op t.v. gezien. Heel indrukwekkend. De dolfijnen geloven we wel en het biertje ook ....
Maar die prachtige rotsen.
Hier is het allemaal rustig. Dus geniet dubbel van elkaar en van je mooie reis.
Tot snel
Groetjes Angela

Carina Verrijp

Gaaf om eens in het echie naar zo'n mega kerkdienst te gaan. Zal best heel indrukwekkend zijn geweest, beetje jaloers wel hoor op jullie geweldige reis.