DirkenJorina.reismee.nl

Malibu - Needles

We hebben een enorm vermoeiende reisdag achter de rug, maar dat wisten we van tevoren. Het scheelt natuurlijk wel als je je er op instelt. We vertrokken vanmorgen om 07.30uur al van de camping. Gisteravond nog even gezocht naar een geschikte plaats om naar toe te rijden. We besloten dat het Needles moest worden. De reistijd was 5½ uur, maar we zouden tussendoor nog Joshua Tree National Park bezoeken. Totaal hebben we meer dan 500km gereden vandaag...pfff. Het beginstuk vanaf Malibu was nog ontzettend druk doordat we ‘door' Los Angeles moesten. Na 3 uur rijden arriveerden we in het park. Het was een prachtig park met cactussen en, zoals de naam al doet vermoeden, Joshua Tree's.

Daarbij allerlei soorten rotsformaties waaronder ook 1 die zou lijken op een doodskop genaamd Skull Rock.

Na ongeveer een uur in het park te hebben rondgereden zijn we op weg gegaan richting Needles. Daarbij hebben we al een stukje meegepikt van de historische Route 66. Het was echt een enorm eind. Uiteindelijk kwamen we rond 16.00uur aan op camping Desert View. Lekker rustige camping met heerlijke ruime staanplaatsen.

Zelfs al even een wasje gedraaid hier voor 1,50dollar. Het duurde alleen maar 20 minuten dus kan niet zeggen dat het echt opgeknapt is. Maar ja...het ruikt weer fris.

Het is hier trouwens warm...niet normaal! Het lijkt wel of er een föhn aanstaat buiten. We hadden gisteren de kachel nog aan en nu staat de airco volop te loeien. Het is ook nooooit goed hè

Undecided

Nog even wat wetenswaardigheden over de camper voor wie dat leuk vinden. Het is een Ford E-350 Super Duty, 5,4 liter, 8 cylinder en 255 pk...kortom...en beeeest. Verder zuipt hij enorm (beetje vergelijkbaar met z'n bestuurder

Wink
), want hij rijdt 1 op 4 (als je geluk hebt). Er wordt hier bijna dagelijks getankt voor minimaal 75 dollar (=ongeveer 60 euro). We zijn inmiddels de 1000 mijl gepasseerd dus dat gaat lekker.

Morgen staat de Grand Canyon ophet programma. Dat moet toch geweldig zijn. Jullie horen en zien het weer!

Greetings from Needles

Yenthe

Lieve DiekeJina,

Volgens mij blijven jullie rondjes vliegen zeg, ik hoor en zie jullie elke keer overkomen met het fiegetuig! Vind er niks aan en moet soms zelfs een beetje huilen omdat ik ook op fekasjie wil!

Wat een mooie foto's zeg, dat park lijkt ons wel heel mooi! Alleen die rots is maar een beetje een engerd.

Ik weet niks van auto's, maar als die camper van jullie net zo rijdt als z'n bestuurder, dan hoop ik dat Jina heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel centjes meegenomen heeft!! Ik heb nog een paar centjes (25) in mn eigen portemonneetje, zal ik het anders opsturen?

Nou lieve DikeJina, geniet van de Grand Canyon, zal vast goed zijn voor heel wat foto's!

Mis jullie...
Dikke kus van Stinkerd ;)

Johan

Eej Swa's, 'k ben benieuwd naar die foto's van die ding, die Grand Canyon nou..

Marion (oom Piet)

Hoi Jorina en Dirk,

Fantastische reis zeg! Heel leuk om ook via jullie verhalen de reis mee te maken. Ik heb heeel lang geleden zo'n soort reis gemaakt door Canada, ook met een camper, was echt gaaf, komt nu allemaal weer naar boven.
Nou geniet ervan en voorzichtig rijden he?
groetjes,
Marion

tante Jannie

Hoi Jorina en Dirk Dat was een hele lange rit wel weer prachtige foto's we kunnen zo allemaal mooi met jullie mee genieten en dat het nu van de één op andere dag zo warm is we zouden er een beetje van moeten hebben maar we houden moed de voorspellingen voor het weekend zijn 20 graden en dat met een zonnetje is lekker.Morgen een fijne dag naar de canyon.
groeten tante Jannie