DirkenJorina.reismee.nl

Page - Bryce Canyon

Toen we vanmorgen om 06.30uur (!) opstonden hadden we er nog geen idee van hoe spectaculair deze dag zou worden. De tomtom gaf 4,5uur reistijd aan naar het adres van de gisteren gereserveerde campground die zich 1 mijl voor Bryce Canyon bevindt. Na een uur rijden kwamen we een bordje tegen waarop stond dat Bryce Canyon nog 79 mijl was. Dat was ruim 100km minder dan de tomtom aangaf. De vraag was dus wie er gelijk had. Het zou namelijk ook kunnen dat de campground bij de andere ingang van Bryce Canyon is. Na ruim een uur bereikten we Bryce Canyon...en warempel...daar bevond zich ook de camping die we hadden gereserveerd! Gelukkig was de tomtom even in de war (of gewoon verkeerd ingesteld

Tongue out
). We waren dus al om 10.30uur...euh 11.30uur (nieuwe tijd) daar. Tijd zat dus om het park te bekijken. We kregen weer een plattegrond en een folder mee van het park (inmiddels hebben we al een hele verzameling). We waren het park net in of we zagen 2 hertjes lopen...schattig!

De uitzichten waren weer geweldig. Mensen hebben echt gelijk als ze zeggen dat dit minimaal even mooi is als de Grand Canyon.

In het park bleek het ook mogelijk om te ‘horsebackriden'. Dat wilden we nog graag doen. Bij Monument Valley was het niet gelukt dus dit was onze kans. We schreven ons in voor de tocht om 14.00uur die 2uur zou duren. Dat leek ons lang genoeg in verband met de te verwachten zadelpijn

Wink
.We kwamen op de ‘standby-list' terecht, omdat de tocht al volgeboekt was. Toch konden we een ticket kopen in de hoop dat er mensen niet op kwamen dagen of dat er nog wat paarden over waren. Hmm...maar de kans bleek groot dat we toch meekonden en ja...inderdaad we konden mee. Wauww gaaf! We wisten alleen toen nog niet wat ons te wachten stond. Jaja...hier lachen we nog.

Als je denkt dat je gewoon een beetje rechttoe rechtaan op die knol ronddendert...ah-ah nee dus. We zaten nog geen kwartier op die paarden of er kwam een afdaling aan die ons werkelijk bijna 7 kleuren deed scheiten (inclusief Pongo (naam van één van onze paarden) himself). Moesten we daar naar beneden???

Surprised
we wisten ineens wat adrenaline was!

Fjieww...we hadden het overleefd. Wat een geweldige ervaring om door Bryce Canyon heen te ‘rijden'. We zijn echt tot helemaal beneden in de canyon geweest. En echt sommige stukken vlak langs een ravijn...scary!Ongelooflijk mooie dingen gezien onderweg die niet of moeilijk vast te leggen zijn met de camera. Ten eerst omdat je beweegt en ten tweede omdat je geconcentreerd moet blijven met je paard. Ook waaide het best wel hard en stoof het zand tot in de lens.

Al met al was het een spectaculaire rit die we zeker niet hadden willen missen. Na afloop ‘kregen' we nog een foto die onderweg gemaakt was mee. Tof!

Na afloop maar meteen terug gegaan naar de camping. We hadden het park inmiddels van binnen en van buiten gezien. Het is weer een heerlijk rustige camping. We zitten zelfs aan een klein meertje. Morgen gaan we naar het volgende nationale park: Zion. Het park ligt hier vlakbij, ongeveer 2 uurtjes rijden. We blijven daar lekker 2 nachten staan. Relaxt!

Tot het volgende reisverslag maar weer!

tante Jannie

Ha Jorina en Dirk Gisteren geen gelegenheid gehad om te mailen,maar wat een schitterende vakantie hebben jullie tot nu toe je zou inderdaad de dagen kwijt zijn en die tijd ja dat is ook nog wat zeker als jullie straks weer thuis komen prachtig al die rotsen en zeker ook die rit met de paarden ik zou het jullie nog niet na doen fijn dat jullie nu 2 dagen op de zelfde camping blijven dan kunnen jullie zondag lekker weer even bijkomen . Bedankt nog voor jullie mailtje.Opnieuw fijne dagen en tot een volgende keer groeten tante Jannie

Geertjan, Drieneke & Yenthe

Aaaah dat ziet er geweldig uit allemaal! Nog even en we zien hier groen van jaloezie ;)
Kan me voorstellen dat het allemaal moeilijk op foto vast te leggen is. Sommige dingen moet je gewoon meegemaakt hebben om te weten hoe het is. Deze reis en veel dingen die jullie zien/ meemaken horen daar ook bij!

Hoe is t met de zadelpijn? Elkaar masseren dan maar vanavond, de enige manier om er vanaf te komen denk ik!

We genieten elke dag van de stukjes die jullie schrijven, zou een column kunnen zijn!

Geniet van de rust de komende twee dagen, hopelijk is het weer daar net zo heerlijk als hier!!

Dikke knuffel van ons drietjes

Ma Bakelaar

Wat prachtig weer om te zien allemaal, en dan zo'n rit te paard, dat doe je ook voor het eerst van je leven geloof ik. Rachel zal het leuk vinden om te zien. FIjn dat het niet zo ver rijden was. Mooi meegenomen. Nu lekker een paar dagen uitblazen maar.
Geniet er maar lekker van want je bent al over de helft en je weet de tweede helft gaat altijd sneller

Liefs van Pa, Ma en Mark

Pa Bakelaar

Als de firma Esselink in de states stond en een zogenaamde Zuiderziekenhuis, dan vermoed ik dat je niet meer op Flakkee zou blijven. De Groetjes van je liefste rabbit , ze lag heerlijk languit gestrekt te wachten op mij, ik riep isa isa en gelijk een ren naar het hek Groetjes van Pa en Isa

Jop en Hilda

Hey,
We hebben net alles van de afgelopen dagen zitten lezen. Wat geweldig weer zeg! Jop heeft al zin om daar te gaan varen ;-)
Fijne dagen hoor!!
Groetjes van ons

Kees H

Beste Dirk en Jorina,

Heel leuk wat jullie allemaal doen op deze site.
Het zier er allemaal really overwhelming uit!
tot volgende week hoor!
Groetjes Kees en team