DirkenJorina.reismee.nl

Bryce Canyon - Zion

Joehoeeee...we waren om 07.30uur wakker en hebben gewoon tot 08.15uur op bed gelegen!!

Gordijntjes open...de zon schijnt...hmm heerlijk...korte broek en shirt uit de kast getrokken...brrrrrr koud buiten. Hoe kan dat nou weer

Surprised
? Is het in Nederland gewoon warmer dan hier? Kom op zeg!

Omdat we toch weer zo vroeg uit de veren waren besloten we om toch nog maar een stukje Bryce Canyon te bezoeken. En dat was ook weer niet voor niets.

Het blijkt toch dat we 's morgens betere foto's maken dan 's middags. Tenminste...dat vinden we zelf. Het heeft vast met de stand van de zon te maken ofzo. Wat een prachtig park is dit zeg. We zijn het er nu allebei helemaal over eens dat dit nog mooier is dan de Grand Canyon...unbelieveble (=nieuw stopwoord).

Op de terugweg zagen we iets rondhuppelen in het gras. Na uitgebreid encyclopedisch (is dit een bestaand woord?) onderzoek bleek het een ‘Utah prairie dog' te zijn. Wat een lelijk beest...haha maar wel eengrappige.

Oke...op weg naar Zion! Na 2 uurtjes rijden kwamen we daar al aan. Tja...we vallen in herhaling, maar het was werkelijk waar weer prachtig! Hoe is het mogelijk dat je na nog geen 2 uren rijden weer in een totaal andere omgeving bent die weer zo ongelooflijk mooi is.

Eerst maar even onze camping opzoeken. Maar dat ging niet zomaar. We moesten eerst door een tunnel die eigenlijk te laag is voor een camper...fijn! Na het betalen van 15 dollar mochten we in het midden van de tunnel rijden. Het verkeer aan de andere kant werd dan tegengehouden. Nou ja, prima toch. Net buiten het park troffen we onze camping. Wat een plaatje...we kregen een mooie plaats toegewezen aan de rand van de camping waar ook een riviertje stroomt. Perfect! Toch eerst maar eens even kijken of er ook internet te ontvangen is hier (aangezien we gisteravond de hele avond in een lobby van een motel hebben vertoefd om het reisverslag op internet te toveren met foto's en al

Undecided
)...daar hadden we nu ff geen zin in. En natuurlijk...hebben wij weer...geen ontvangst. Grrrrom. Jorina naar de receptie...vrouw van ongeveer een jaar of tachtig (=lichtelijk overdreven) zei dat je in de lobby wel internet zou hebben en dat ze verder niks aan mijn frustratie kon/ging doen. Nou...dat dachten we dus wel! You can do anything about it...just give us an other place! Whaha...de big boss erbij gehaald en jahoor...we staan nu op een andere plek met super internetontvangst...ook weer mooi opgelost. Tijd om het park te gaan verkennen. Ook hier weer een perfect systeem met gratis shuttlebussen waar je gewoon kan uitstappen wanneer je wilt. Plattegrondje mee en gaan! We zijn niet zo lang geweest, maar wat we al gezien hebben was weer fantastisch. Wel even een korte trail (zo noemen ze hier een uitgestippelde wandelroute) gelopen naar een watervalletje. Leuk hoor!

Terug aangekomen bij de camping de bbq aangestoken. Het waait hier echt behoorlijk dus het was de vraag of het zou lukken. Zo dacht de Amerikaanse overbuurman ook blijkbaar, want die kwam zijn eigen grillbarbecue aanbieden mocht het niet lukken. Fantastisch toch. What a live what a live here! Zo meteen nog even een vuurtje stoken hier naast de camper...rosétje en biertje erbij...hmm dat is pas genieten. Morgen een rustig dagje hier. Als het goed is kunnen we om 10.00uur een live kerkdienstje van 's avonds in Nederland meeluisteren. 's Middags waarschijnlijk een riverside trail lopen.

Tot morgen maar weer!

Johan

Ha vakantiegangers, hier in NL is het (ook) prachtig weer, graadje of 20-24. Vanaf morgen schijnt het wat minder te worden. Verder weinig bijzonders op Flakkee.. Veel plezier, mazl

Ma Bakelaar

Hoi hoi,

Hebben jullie lekker genoten van je vrije dagje?
Hier was het ook heerlijk hoor, heel de dag buiten en lekker gegeten van de plaat. Morgen gaan we een dagje fietsen op westerschouwen. We wensen jullie veel plezier in Las Vegas.
Kon je het internet goed ontvangen vandaag?

Greetz Pa , Ma en Mark.

tante jannie

Ha Jorina en Dirk Jullie hebben het toch fantastisch zo jullie hebben weer een mooi stukje natuur laten mee genieten.Het is hier vandaag schitterend weer ben nog even met jullie ma en pa bij bij isabel wezen kijken ze maakt het best wilde alleen niet zo snel naar binnen vond het buiten beslist ook heerlijk maar met nog een paar snoepjes was het weer voor elkaar.groeten en voor morgen weer een fijne dag. tante Jannie