DirkenJorina.reismee.nl

Bakersfield - Sequoia

Alohaaaa...

Vanmorgen uitgeslapen opgestaan (Jorina lag al om 20.00uur te pitten (zal wel van die medicijnen komen) en Dirk paar uurtjes later). We hadden maar 2 uurtjes reistijd voor de boeg naar het Sequioa National Park. Het enige wat we van dit park van tevoren wisten was dat de grootste boom ter wereld (de General Sherman Tree) daar staat. Onderweg een leuke route langs honderden fruitbomen waaronder de sinaasappelboom.

Rond 11.00uur kwamen we al bij de camping aan die we op het oog hadden. Daar eerst ingecheckt en toen op weg naar het park. We kregen weer een plattegrondje en een foldertje mee. Het park bestond alleen maar uit haarspeldbochten en dan ook redelijk steil omhoog. Best smal en dus wel een beetje eng met zo'n grote camper. In het begin kwamen we leuke watertjes en watervalletjes tegen.

In het foldertje stond dat er ook beren rondliepen in het park. Hmmm...we dachten dat zal wel meevallen. Maar wat denk je half in het park...loopt daar gewoon een beer met 2 jonkies...aaaahh griezel. Maar wel leuk om te zien. En dan gewoon in de sneeuw!! Zo hoog zaten we dus al. Ongelooflijk...dit hadden we echt niet verwacht.

Na een beetje bijgekomen te zijn op weg naar de ‘General Sherman'. En inderdaad...wat een megahoge en brede/grote boom zeg! Die moet er toch echt al een heel aantal jaren staan. Hij past ook niet in 1 keer op de foto als je dichtbij staat. Wat verderop lukte het aardig. Je valt niet eens op als je ervoor staat/zit.

Na een paar uurtjes zijn we weer teruggekeerd. Er waren ook wat werkzaamheden in het park wat minstens een half uur vertraging veroorzaakte en het was al eind van de middag. Net toen we de wegwerkzaamheden passeerden zagen we iets op de heuvel lopen...huh?? Nog een beer!! Nahhh ja...wat ‘schattig' (van een afstandje!).

Geweldige dag dus gehad in het Sequoia park. Het park heeft veel verschillende natuurverschijnselen en kleuren. Prachtig!

Op de camping aangekomen hebben we nog heerlijk gebarbecued.

Daarna heeeel snel naar binnen, want het zou gaan plenzen van de regen en zelfs onweer. Dat kan hier dus ook nog. Morgen op naar het Yosemite National Park waar we 3 nachten op dezelfde camping blijven staan. De camping is wel een half uurtje van het park vandaan dus zullen toch met de camper naar het park moeten rijden, maar dat maakt niet uit. Het beloofd een zonnig weekend te worden dus dat is mooi. Het zou 1 van onze hoogtepunten van onze reis moeten zijn, maar of het de rest van de parken nog kan overtreffen moet nog blijken. Tot horens weer!

Johan

Gaaf!

pa melaard

Kijk maar uit voor die beren, die krabben zo de camper open,
prachtig die sinasappelbomen, het is echt genieten voor jullie,
lieve groet,
pa.

Yenthe

Lieve DikeJina,

Wat een hele grote boom! Mama zegt dat ik zo'n grote boom nog nooit gezien heb, maar hier in de buurt zijn ook echt wel grote hoor!
Beren zijn leuk he! Ik heb soms een hele lieve beer op mn luier staan, die kan ik best aaien. Is echt niet eng hoor!

Ik zie dat Diek aan het barrekoejen is op de foto, mama vraagt of dat ook mag van Sonja Bakker ;)

Ik begin jullie nu wel een beetje te missen hoor, gelukkig komen jullie al gauw naar huis, dan kunnen we weer koehen!
Heb allemaal nieuwe kleren enzo die ik nog wil laten zien. Mama zegt ook dat ik zo groot ben, zouden jullie me nog wel herkennen? Ik jullie vast wel!

Dikke kus van kleine (goooooootuh!) kajjer

tante Jannie

Hoi Jorina en Dirk Wat een leuke foto's tussen de sinaasappels en met die beren je moet inderdaad oppassen als ze jongen hebben ik heb ze gezien in Canada.Gelukkig zie je er nu ook weer beter uit hopelijk heb je geen last meer van de kiezen trekkerij.
Geniet er nog maar even van groeten tante Jannie