DirkenJorina.reismee.nl

´Geplande´ route camperreis ZuidWest Amerika

Maandag 10 mei 2010

We vliegen om 11.20uur (lokale tijd) vanaf Schiphol naar San Francisco en komen daar 13.20uur (lokale tijd) aan. We verblijven die nacht in hotel Best Western El Rancho Innte San Francisco (in verband met eventuele jetlag).

Dinsdag 11 mei 2010

Om 13.00uur kunnen we de camper (de C25 van Cruise America) ophalen. Verder wat boodschappen inslaan in de welbekende WallMart en een camping zoeken om te overnachten. Overnachting op Marin RV park. Vanaf deze camping is het mogelijk om een shuttle te nemen naar de stad met een ferry. Wel zo handig.

Woensdag 12 mei 2010

Voor vandaag staat eenstadstour en bezoek aan Alcatraz op de planning.De kaartjes hebben we al viainternet geboekt anders is er geen plaats meer. We hebben een plekje op de boot van 11.00uur gereserveerd.

Donderdag 13 mei 2010 (Hemelvaartsdag)

We vertrekken naar Monterey. Een rit van 2,5 uur en een afstand van 119 mijl. We willen graag gaan Whale Watchenvandaag. Overnachting op Monterey Pines RV resort of Laguna Seca Recreation Area.

Vrijdag 14 mei 2010

Vanuit Monterey gaan we via San Simeon naar Morro Bay. Een rit vanruim 3 uur en een afstand van 123 mijl over de prachtige Highway 1. Overnachting op Cypress Morro Bay RV & MHP of Bay Pines RV resort.

Zaterdag 15 mei 2010

Vandaag naar Malibu in de buurt van Los Angeles. Een afstand van 172 mijl en een reistijd van zo'n 3,5uur. We verblijven hier 2 nachten op Malibu Beach RVpark.Een prachtigecamping aan het strand.

Zondag 16 mei 2010

Bijwonenkerkdienst in de 'Crystal Cathedral'in Garden Grove. De diensten in deze kerk worden elke zondag uitgezonden op RTL5 in het programma Hour of Power. Verder een rustige dag op de camping.

Maandag 17 mei 2010

We vertrekken richting Joshua Tree National Park. Een rit vanruim 3 uur en een afstand van 152 mijl. Overnachting op Joshua Tree Lake RV & campground.

Dinsdag 18 mei 2010

Vandaag een lange rit over de welbekende route 66 van Joshua Tree National Park via Kingmanen Seligman naar Williams. Een afstand van325 mijl en een reistijd vanbijna 6uur. Waarschijnlijk overnachting op Railside RV ranch.

Woensdag 19 mei 2010

We brengen vandaageen bezoek aan de Grand Canyon. Eén van de zeven wereldwonderen. Daarna rijden we door naar Monument Valley, bekend uit de Western films. Totaal een rit van zo´n 5,5 uur en een afstand van 244 mijl. De enige camping waar je hier kan overnachten is Gouldings Lodge & campground.

Donderdag 20 mei 2010

We verlaten Monument Valley en reizen af naar Page waar we Antelope Canyon bezoeken en Horsehoe Bend. Afstand 130 mijl en een reistijd van bijna3,5 uur. Overnachting op Lake Powell campground & RV park.

Vrijdag 21 mei 2010

Vandaagnaar het volgende nationale park: Bryce Canyon. Een rit van 4 uur over een afstand van 152 mijl. Waarschijnlijk overnachting op Bryce Canyon Pines resort.

Zaterdag 22 mei 2010

Vandaag rijden we naar Zion National Park. Reistijdslechts ruim 2uur en een afstand van86 mijl. We verblijven hier 2 nachten op Zion Canyon Campground & RV park.

Zondag 23 mei 2010 (1e Pinksterdag)

Day-off en genieten van de geweldige natuur in Zion National Park.

Maandag 24 mei 2010 (2e Pinksterdag)

We vertrekken vandaag naar Las Vegas, dé meest bekende gokstad ter wereld. Gelukkig valt er nog veel meer te doen, zoals shoppen in de Outlet Mall of een wandeling over de Strip. Een rit van3 uur over een afstand van 163 mijl.Overnachting op Sam's Town Hotel & RV park. Vanuit deze camping gratis shuttlebussen naar de Strip: ideaal.

Dinsdag 25 mei 2010

We verlatenin de middag de drukke stad en zoeken onze rust inhet volgende nationale park: Death Valley. Dit parkschijnt de warmste plek op aarde te zijn. In mei kunnen de temperaturen al oplopen tot zo'n 40 graden. De afstand vandaag 157 mijl en een reistijd van bijna 3,5 uur. Waarschijnlijk overnachting op Furnace Creek Inn & Ranch resort.

Woensdag 26 mei 2010

We vertrekken vandaag naar Lone Pine voor een bezoek aan Alabama Hills. Een rit van bijna 3 uur en een afstand van 110 mijl. Overnachting op Boulder Creek RV resort.

Donderdag 27 mei 2010

VanuitLone Pinevandaag naarLee Vining. Een rit van 2,5 uur en een afstand van 122 mijl. Een bezoek aan Mono Lake mag niet ontbreken. Overnachting op Mono Vista RV park.

Vrijdag 28 mei 2010

Vandaag vertrekken we naar ons favoriete park: Yosemite National Park. Reistijdruim 2uur over een afstand van113 mijl. We verblijven hier 3 nachten op High Sierra RV Parkin Oakhurst.

Zaterdag 29 mei 2010

Verblijf in Yosemite National Park.

Zondag 30 mei 2010

Verblijf in Yosemite National Park.

Maandag 31 mei 2010

Vandaag is Memorial day, een belangrijke feestdag in Amerika. We verlaten Yosemite National Park en vertrekken richting Oakland, een plaatsje vlakbij San Francisco waar we morgen onze camper voor 11.00uur in moeten leveren. Een rit van bijna 4 uur en een afstand van 183 mijl. Overnachting op Rice Hill RV park.

Dinsdag 1 juni 2010

Vandaag weer terug naar San Francisco. Daar was onze reis ook begon. Reistijdslechts 15 mintuenover een afstand van 12 mijl. We leveren de camper in en proberen 's middags nog een fietstochtje over de Golden Gate Bridge te regelen en bezoek aan Chinatown. We verblijven deze nacht opnieuw in hotel Best Western El Rancho Inn.

Woensdag 2 juni 2010

We vliegen vandaag om 15.50uur (lokale tijd) naar Amsterdam.

Donderdag 3 juni 2010

Om 11.05uur (lokale tijd) landen we op Schiphol en is onze reis helaasten einde.

Hilda

Zo, een heel programma zeg.. Maar het ziet er echt gaaf uit!!
Groetjes, Hilda

Janneke en pa,

Echt super kinderen,
Geniet ook maar van de voorpret,
Nog maar een paar weken.

Johan

Jaja, 't gaat opschieten luitjes.. Ik zal een vaste bezoeker van de site worden ;)

Gert

Hey Maistro's

Ziet er mooi uit deze site, en wat een geweldige reis hebben jullie voor de boeg!! We zullen jullie volgen hoor!!

Groeten,

Marjo en Gert

Drieneke

Bijna, bijna, bijna!
We reizen in gedachten met jullie mee :D

Pa Bakelaar

Hier nog een reactie op "we zijn gearriveerd " Na dat ik jullie op Schiphol gebracht en daarna weggegaan ben , zag ik op teletekst precies de tijd van vertrek .12,28uur Wat was dat een lange morgen, 06,45 tot 12,28 op Schiphol. Maar alles gaat goed gelukkig en ik heb de groetjes gedaan aan Isabel, onze ondeugende rabbit. Groetjes Pa en Isabel

Pa Bakelaar

Dirk en Jorina, wat fijn dat jullie site zo alles ons op de hoogte houdt. Een pluim hiervoor. Wereldberoemd zijn ze deze cablecars, net zo als de cabs in Londen, jammer dat je er niet bent meegereist, had je op de treeplank kunnen gaan staan Dirk,en Jorina foto kunnen maken Groetjes Pa en (isabel)

Pa Bakelaar

Jorina en Dirk; Ik heb de site van de Grand Canyon gezien,t"is adembenemend ik hoop dat je er morgen van geniet,ik wou dat ik er bij kon zijn. Kijk je uit allebei want het zijn duizendwekkende hoogtes, veel plezier daaag Pa Bakelaar

Pa Bakelaar

Las Vegas, de stad van de duizend mogelijkheden. Dirk let op je centen jongen in deze gokstad voor je het weet ben je failliet. Ik heb zelfs wel eens verhalen gelezen dat er gokkers zijn die hun vrouw inzetten.Dus Jorina hou alles goed in de gaten . Maar ik denk dat het niet zo ver komt . Veel plezier .Pa

Pa. Bakelaar. en ( Isa)

Zoals je al zei, helaas komt het einde van de reis in zicht. Maar wel met een fijne herinnering. Dirk speciaal voor jou een grote pluim.Ik vind dat je deze vakantie geweldig hebt gereden met de camper,dit toch maar een opgave, berg op berg af en op gevaarlijke drukte wegen soms. Ik hoop dat ik jullie gauw weer zie ,daaag ,groetjes van je vader en isa

Willem en Lenie Assenbroek

ij waren al aan de voorbereiding bezig om een soortgelijke reis in voorjaar 2011 te maken. Jullie verhaal scheelt ons bergen werk. Heel veel dank hiervoor.
Groetjes,
Willem en Lenie