DirkenJorina.reismee.nl

Las Vegas - Bakersfield

Eindelijk weer eens een goede nachtrust gehad!! Jippie! Vanmorgen wel al vroeg opgestaan (06.30uur), omdat we een lange rijdag voor de boeg hadden. Uiteindelijk om 08.00uur vertrokken (het hele pil- en spoelritueel neemt aardig wat tijd in beslag). En het bed opmaken moest ook deze keer aan Dirk overgelaten worden (het heeft ook z'n voordelen

Laughing
). De reis verliep op zich wel voorspoedig. Het enige nadeel was de harde wind onderweg. En aangezien de Amerikaanse trucks hier echt nergens naar kijken en gewoon met 120km per uur langsdenderen beland je zodoende gewoon in de berm als je niet uitkijkt en tegenstuurt.

Overigens kwamen we onderweg nog wel wat aardige plaatjes tegen (zelfs door het raam al rijdend gemaakt).

Uiteindelijk kwamen we rond 14.00uur aan op de camping. Perfecte ruime plaats (jaja...onder een palmboom zelfs) en heel goed betaalbaar voor de begrippen hier. Gemiddeld kost een redelijke camping met internet zo'n 40 dollar per nacht en hier waren voor 27 dollar klaar.

Verder niet veel gedaan vandaag. Als je 465 km hebt gereden ben je er ook wel een beetje klaar mee. De kies gaat goed. Vandaag nauwelijks last gehad (moest natuurlijk wel antibiotica slikken en pijnstillers) en de tip om paracetamol/ibuprofen erbij te slikken (even gegoogled of dat wel kon) viel ook wel in de smaak. Dus weer (bijna) helemaal happy!

Nog even de statistieken voor de mannen (volgens Dirk

Tongue out
). We hebben nu ruim 3800km gereden. De RV rijdt 1 op 4 dus je kunt wel nagaan hoeveel benzine er al ingegooid is. De tankinhoud is overigens 155 liter en het gewicht (geladen) rond de 5 ton...unbelieveble.

Op dit moment wacht er een Tony voor ons in de oven. Jullie vragen je misschien af...wat is een Tony? Dat is onze vriend hier genaamd...pizza (het merk heet Tony's)! Het is het enige (naast McDonalds of bbq) wat goed te eten is. De calorieën rijzen hier wel de pan uit (misschien dat jullie al enig verschil hebben ontdekt in de foto's??). Elke pukkel of vetrol die hier opkomt noemen we een nieuwe Tony!

We hebben ons reisschema sinds vandaag enigszins aangepast. Death Valley stond na Las Vegas in de planning, maar zoals al eerder gezegd mogen we daar na 1 mei niet meer in met de camper vanwege de hitte. We hebben een ander (niet minder leuk) alternatief gevonden en dat is het Sequoia & Kings Canyon National Park. Vandaar dat we vandaag naar Bakersfield zijn gereden en niet naar Lone Pine (voor de oplettende lezer

Tongue out
). In het Sequoia park staat de grootste boom ter wereld: de General Sherman Tree waar we morgen een bezoek aan zullen brengen.

Nou dat was het eigenlijk wel voor vandaag. Waarschijnlijk morgen een wat interessanter verhaal met weer wat meer foto's. Oânt morn.

Anne Co en Alieke

Hallo ome Dirk en tante Jorina,

Wat hebben jullie mooie foto's gemaakt! Vooral die met die paarden ;-)
Doet uw kies nog pijn, tante Jorina?

Wij gaan zo weer naar school.

Dikke kus van Anne Co en Alieke

pa melaard

Mooie foto,s hoor,
Zijn jullie echt dikker geworden?
Zag het alleen aan de wang van Jorina,
Maar dat is van de kies en niet van de Tony,s, haha,
Dirk jezelf niet in de kant laten drukken hoor, die Amerikanen zijn brutaal, ze halen er ook rechts in he,
Gewoon meedoen met zulke regels,
Maar wees voorzichtig!!!!
lieve groet pa.

Arno Meijer

Leuk om alles zo mee te beleven, iedere morgen even kijken, je kent het ritueel wel, bakkie , peukje en effe jullie site checken. Jorina succes met je gebit, ik weet er alles van.
Groeten Arno

Johan

He Dikke! 't Wordt weer eens tijd voor lasagne!
Ik ga 't weekend 2 dagen naar Maastricht (mountainbiken) dus geen reacties van mij. 't Begint al op te schieten jullie terugkomst, ik kom jullie donderdag halen! Mazl!

tante Jannie

Fijn dat het nu de kies er uit is een stuk beter gaat dan kun je ook weer genieten nog een weekje en dan gaat de thuis reis weer van start, maar nu nog maar even met volle teugen genieten want het lijkt of die laaste dagen altijd nog sneller gaan.
groetjes tante Jannie

thunnissen@hotmail.com

Wij (een echtpaar van 55 en 57 jaar oud) gaan in mei/juni 2011 ongeveer dezelfde reis maken als jullie. We willen even laten weten dat we veel inspiratie hebben opgedaan aan jullie enthousiaste reisverslag en mooie foto's. Gr. Astrid en Hans Thunnissen