DirkenJorina.reismee.nl

Las Vegas

De dag verliep iets anders dan gepland vandaag. We hadden het ons leuker voorgesteld laten we zeggen. Vannacht opnieuw met kiespijn wakker gelegen en ook met pijn opgestaan. Na veel bloed, zweet en (letterlijk) tranen vanochtend toch maar besloten een ´dentist´ te bezoeken. Degenen die Jorina goed kennen weten dat dit een enorme opgave is (aangezien ze al 3 jaar niet op de reguliere controle bij de tandarts is geweest...). Gelukkig beschikten we nog over angstpillen die eigenlijk voor het vliegen waren bedoeld. Kwam dat even goed uit! Even gegoogled, een paar adressen opgeschreven en om 08.00uur al onderweg. Aangekomen bij het eerste adres bleek deze niet meer te bestaan...fijn! Gelukkig dat de tomtom zo slim is om bij nuttige plaatsen tandartsen te vermelden. En jahoor...de dichtstbijzijnde tandarts bleek te kloppen en we kwamen aan bij een praktijk...het leek eigenlijk meer op een beautycentrum (al is dat wel iets leuker uiteraard).

Toen we binnenkwamen zat er niemand in de wachtkamer. We werden vriendelijk ontvangen door een chinese receptioniste. Het was geen probleem dat de tandarts even zou kijken en een fotootje zou maken als we even 60 dollar betaalden. Prima! Na 10 minuten was het al zover. Het ergste scenario was het gevolg: de kies was geïnfecteerd en moest eruit. We hadden 2 keuzes: of eerst een antibiotica voor de infectie en de kies over een week eruit of nu meteen trekken

Surprised
. Ohhh neeee...paniek! Maar de tandartsassistente en de chinese tandarts zelf waren zo aardig en meegaand dat dat wel in goede handen zou zijn dus we gingen ervoor. Of we daarvoor nog wel even 180 dollar wilden betalen. Ketjing! Een dubbele dosis anesthetica werd toegediend (minstens 5 spuiten...aaaaah) en de klus kon beginnen. Gelukkig duurde dit maareen paarminuten...pfffff zo opgelucht. Een wang die nu helemaal leek op een ballon was het gevolg, maar voor even zonder pijn. We kregen 2 recepten mee: antibiotica voor de infectie en pijnstillers. Ook weer 45 dollar. Dat gaat lekker!

Als beloning vonden we (vooral Jorina dan natuurlijk

Tongue out
) dat er geshopt moest worden! Dus regelrecht (met ballonwang en 5 opgepropte gazen) op weg naar fashion Outlet Las Vegas. Uiteindelijk daar in de Tommy Hilfinger winkel beland,vervolgens daarvoor de eerste 2 uren niet meer uitgekomen en daarna met een volle tas naar buiten!

Hmmm...totdat de verdoving was uitgewerkt...auuuuw! Dus maar niets meer gedaan helaas en teruggegaan naar de camping om vervolgens de rest van de middag op bed te liggen.Vanavond nog wel even heerlijk samen in de hot tube gelegen hier op de camping. Het gaat nu redelijk. What a day, what a day!

Morgen gaan we richting Bakersfield. Best wel een lange rit...463km, maar dat komt wel goed. Nu richting bed en hopen op een betere nachtrust voor beiden.

Ciao uit Las Vegas!

Zion - Las Vegas

Na weer een heerlijk nachtje (niet dus) vanmorgen om 08.30uur (nieuwe tijd: 07.30uur) vertrokken. Viva Las Vegas...here we come! Nog voor de middag arriveerden we op camping Sam's Town...nou ja...camping...het is weer meer een parkeerplaats, maar dat maakt niet uit. Kostte geen drol (

Laughing
) en het heeft een gratis shuttlebus naar ‘de Strip' en ‘downtown' Las Vegas en daar komen we tenslotte voor. Om bij de shuttle te komen moesten via het hotel naast de camping. Toen wisten we al niet wat we zagen...honderden gokkasten en een McDonalds bijvoorbeeld...gewoon midden in het hotel. Dit was nog maar het begin. Binnen een half uurtje stonden we in hartje ‘De Strip'. Je weet echt niet waar je moet kijken. We zijn maar gewoon ergens begonnen. We kwamen als eerste in het hotel ‘the Venetian' terecht. Daar varen de gondels gewoon door het hotel...unbelieveble weer!

In elk hotel kun je wel een gokje wagen of een potje pokeren. Je wil niet weten wat een geld daar in omgaat. Ook Dirk kon het natuurlijk niet laten (voor de foto). Geef anders je rekeningnummereven door. Waarschijnlijk niet om geld te storten, maar geld te lenen

Tongue out

Verderop kwamen we bij hotel ‘Bellagio'. Bekend van de fonteinenshow die elk half uur plaatsvindt. Om jullie een beetje mee te laten genieten hebben we een filmpje gemaakt met de camera. Je kan deze als het goed is bekijken onder het kopje `Video`s`. Beautiful...isn't it? We hebben er zelfs 3 bekeken. Het duurt ook maar 5 minuten ofzo.

Tegenover ‘Bellagio' stond de `Eifeltoren` en de ‘Arc de Triomph'. Net echt!

Rond etenstijd kwamen we bij een Harley Davidson café en hebben daar een heerlijke steak gegeten. Het zag er geweldig uit binnen met zelfs Harley's aan het plafond. Na het eten nog een stuk doorgelopen naar hotel ‘New York'. Daar raast een achtbaan doorheen en staat het Vrijheidsbeeld.

Eigenlijk is het niet te omschrijven wat we hebben gezien. Je moet dat echt zelf meemaken. De Strip is trouwens behoorlijk lang. We moesten een half uur terug lopen naar de shuttlebus. Morgen brengen we een bezoek aan ‘downtown'. Daar schijnt een TV-scherm op te hangen van meters lang helemaal rondom. En daar bevindt zich ook de fashion Outlet shopping. Komt Jorina ook nog een beetje op dreef

Laughing
. De kies is overigens nog steeds onrustig en leeft op Iboprofen (hij is wel boven water inmiddels). Verder een hele dag een mond vol ijsklontjes en een wang die lijkt op enkelzijdige bof. We hopen er nog steeds op dat het over gaat.

Tot morgen weer!

Zion

Vanmorgen eindelijk eens ´heerlijk´ uitgeslapen. Jorina had heerlijk de halve nacht wakker gelegen in verband met ´kiespijn´. Een verstandskies besloot namelijk dat het wel aardig was om boven te komen in de VS. Waar zit dat verstand dan vraag je je af? Het is niet te hopen dat er nog een ‘dentist' opgesnord moet worden. Vooralsnog gaat het met een flinke dosis Aspro/Ibuprofen en een zak vol met ijsblokjes aardig.

Eerst vanmorgen life de Pinksterkerkdienst in Nederland meebeleefd. Heel apart dat dat kan terwijl je hier zit. Vanmiddag zoals afgesproken de ‘riverside trail' gelopen. Totale lengte 2 mijl dus dat valt wel mee. Aan het begin kwamen we weer 2 hertjes tegen. En ook de ‘Utah prairiedog' was weer volop aanwezig. Zelfs zo dichtbij om hem goed op de foto te krijgen.

De route liep helemaal langs de ‘Virgin river'. Prachtige dingen gezien onderweg. Snelstromend water en veel watervalletjes.

En dan tussen de hoge rotsen die niet eens op camera vast te leggen zijn, omdat de rots niet in beeld past. Toch een poging gewaagd.

Het was de bedoeling om aansluitend nog de ‘narrows' in te gaan. Dan loop je als het ware door het water tussen de rotsen nog een stuk verder. Maar die route was helaas afgesloten, omdat het water te hoog stond (teveel smeltwater van gevallen sneeuw in de winter). Het water zal vast ook nog niet zo warm zijn geweest trouwens. Het heeft hier overigens net nog even geregend. Het was ook overheersend bewolkt en niet zo warm vandaag.

Toch weer redelijk snel terug op de camping. Even geprobeerd om te slapen in de hoop dat de ‘verstandskiespijn' vertrokken zou zijn. Maar helaas.

Verder niet veel gedaan vandaag eigenlijk dus ook niets leuks meer te vertellen. Morgen de grote dag naar Las Vegas. Waarschijnlijk blijven we daar 2 dagen. Na Las Vegas stond Death Valley gepland alleen schijn je daar na 1 mei niet meer met de camper in te mogen, omdat de motor van de camper opgeblazen zou kunnen worden door de hitte. Jammer hoor. Ach we passen er wel een dagje Outlet shopping in Las Vegas voor in de plaats...geen probleem

‘See you' tomorrow!

Bryce Canyon - Zion

Joehoeeee...we waren om 07.30uur wakker en hebben gewoon tot 08.15uur op bed gelegen!!

Gordijntjes open...de zon schijnt...hmm heerlijk...korte broek en shirt uit de kast getrokken...brrrrrr koud buiten. Hoe kan dat nou weer

Surprised
? Is het in Nederland gewoon warmer dan hier? Kom op zeg!

Omdat we toch weer zo vroeg uit de veren waren besloten we om toch nog maar een stukje Bryce Canyon te bezoeken. En dat was ook weer niet voor niets.

Het blijkt toch dat we 's morgens betere foto's maken dan 's middags. Tenminste...dat vinden we zelf. Het heeft vast met de stand van de zon te maken ofzo. Wat een prachtig park is dit zeg. We zijn het er nu allebei helemaal over eens dat dit nog mooier is dan de Grand Canyon...unbelieveble (=nieuw stopwoord).

Op de terugweg zagen we iets rondhuppelen in het gras. Na uitgebreid encyclopedisch (is dit een bestaand woord?) onderzoek bleek het een ‘Utah prairie dog' te zijn. Wat een lelijk beest...haha maar wel eengrappige.

Oke...op weg naar Zion! Na 2 uurtjes rijden kwamen we daar al aan. Tja...we vallen in herhaling, maar het was werkelijk waar weer prachtig! Hoe is het mogelijk dat je na nog geen 2 uren rijden weer in een totaal andere omgeving bent die weer zo ongelooflijk mooi is.

Eerst maar even onze camping opzoeken. Maar dat ging niet zomaar. We moesten eerst door een tunnel die eigenlijk te laag is voor een camper...fijn! Na het betalen van 15 dollar mochten we in het midden van de tunnel rijden. Het verkeer aan de andere kant werd dan tegengehouden. Nou ja, prima toch. Net buiten het park troffen we onze camping. Wat een plaatje...we kregen een mooie plaats toegewezen aan de rand van de camping waar ook een riviertje stroomt. Perfect! Toch eerst maar eens even kijken of er ook internet te ontvangen is hier (aangezien we gisteravond de hele avond in een lobby van een motel hebben vertoefd om het reisverslag op internet te toveren met foto's en al

Undecided
)...daar hadden we nu ff geen zin in. En natuurlijk...hebben wij weer...geen ontvangst. Grrrrom. Jorina naar de receptie...vrouw van ongeveer een jaar of tachtig (=lichtelijk overdreven) zei dat je in de lobby wel internet zou hebben en dat ze verder niks aan mijn frustratie kon/ging doen. Nou...dat dachten we dus wel! You can do anything about it...just give us an other place! Whaha...de big boss erbij gehaald en jahoor...we staan nu op een andere plek met super internetontvangst...ook weer mooi opgelost. Tijd om het park te gaan verkennen. Ook hier weer een perfect systeem met gratis shuttlebussen waar je gewoon kan uitstappen wanneer je wilt. Plattegrondje mee en gaan! We zijn niet zo lang geweest, maar wat we al gezien hebben was weer fantastisch. Wel even een korte trail (zo noemen ze hier een uitgestippelde wandelroute) gelopen naar een watervalletje. Leuk hoor!

Terug aangekomen bij de camping de bbq aangestoken. Het waait hier echt behoorlijk dus het was de vraag of het zou lukken. Zo dacht de Amerikaanse overbuurman ook blijkbaar, want die kwam zijn eigen grillbarbecue aanbieden mocht het niet lukken. Fantastisch toch. What a live what a live here! Zo meteen nog even een vuurtje stoken hier naast de camper...rosétje en biertje erbij...hmm dat is pas genieten. Morgen een rustig dagje hier. Als het goed is kunnen we om 10.00uur een live kerkdienstje van 's avonds in Nederland meeluisteren. 's Middags waarschijnlijk een riverside trail lopen.

Tot morgen maar weer!

Page - Bryce Canyon

Toen we vanmorgen om 06.30uur (!) opstonden hadden we er nog geen idee van hoe spectaculair deze dag zou worden. De tomtom gaf 4,5uur reistijd aan naar het adres van de gisteren gereserveerde campground die zich 1 mijl voor Bryce Canyon bevindt. Na een uur rijden kwamen we een bordje tegen waarop stond dat Bryce Canyon nog 79 mijl was. Dat was ruim 100km minder dan de tomtom aangaf. De vraag was dus wie er gelijk had. Het zou namelijk ook kunnen dat de campground bij de andere ingang van Bryce Canyon is. Na ruim een uur bereikten we Bryce Canyon...en warempel...daar bevond zich ook de camping die we hadden gereserveerd! Gelukkig was de tomtom even in de war (of gewoon verkeerd ingesteld

Tongue out
). We waren dus al om 10.30uur...euh 11.30uur (nieuwe tijd) daar. Tijd zat dus om het park te bekijken. We kregen weer een plattegrond en een folder mee van het park (inmiddels hebben we al een hele verzameling). We waren het park net in of we zagen 2 hertjes lopen...schattig!

De uitzichten waren weer geweldig. Mensen hebben echt gelijk als ze zeggen dat dit minimaal even mooi is als de Grand Canyon.

In het park bleek het ook mogelijk om te ‘horsebackriden'. Dat wilden we nog graag doen. Bij Monument Valley was het niet gelukt dus dit was onze kans. We schreven ons in voor de tocht om 14.00uur die 2uur zou duren. Dat leek ons lang genoeg in verband met de te verwachten zadelpijn

Wink
.We kwamen op de ‘standby-list' terecht, omdat de tocht al volgeboekt was. Toch konden we een ticket kopen in de hoop dat er mensen niet op kwamen dagen of dat er nog wat paarden over waren. Hmm...maar de kans bleek groot dat we toch meekonden en ja...inderdaad we konden mee. Wauww gaaf! We wisten alleen toen nog niet wat ons te wachten stond. Jaja...hier lachen we nog.

Als je denkt dat je gewoon een beetje rechttoe rechtaan op die knol ronddendert...ah-ah nee dus. We zaten nog geen kwartier op die paarden of er kwam een afdaling aan die ons werkelijk bijna 7 kleuren deed scheiten (inclusief Pongo (naam van één van onze paarden) himself). Moesten we daar naar beneden???

Surprised
we wisten ineens wat adrenaline was!

Fjieww...we hadden het overleefd. Wat een geweldige ervaring om door Bryce Canyon heen te ‘rijden'. We zijn echt tot helemaal beneden in de canyon geweest. En echt sommige stukken vlak langs een ravijn...scary!Ongelooflijk mooie dingen gezien onderweg die niet of moeilijk vast te leggen zijn met de camera. Ten eerst omdat je beweegt en ten tweede omdat je geconcentreerd moet blijven met je paard. Ook waaide het best wel hard en stoof het zand tot in de lens.

Al met al was het een spectaculaire rit die we zeker niet hadden willen missen. Na afloop ‘kregen' we nog een foto die onderweg gemaakt was mee. Tof!

Na afloop maar meteen terug gegaan naar de camping. We hadden het park inmiddels van binnen en van buiten gezien. Het is weer een heerlijk rustige camping. We zitten zelfs aan een klein meertje. Morgen gaan we naar het volgende nationale park: Zion. Het park ligt hier vlakbij, ongeveer 2 uurtjes rijden. We blijven daar lekker 2 nachten staan. Relaxt!

Tot het volgende reisverslag maar weer!

Monument Valley - Page

Helemaal verbaasd vanmorgen. We werden wakker...keken op de klok (telefoon van Dirk) en het was 08.00uur...wauwww datwas nog niet gebeurd sinds we in de VS zijn. Wat bleek nou...die telefoon was zo slim dat hij de tijd had overgenomen van Utah waar het een uur later was. Maar wij zouden de tijd van Arizona aanhouden, omdat we daar vandaag toch naar toe zouden gaan...jammer hoor! We vertrokken dit keer niet zo vroeg...om 09.00uur Arizonatijd. We hebben er trouwens wel even over gedaan om te bedenken welke dag het was vandaag...een datum wisten we al helemaal niet. Uiteindelijk bood de telefoon uitkomst. Dat is toch niet voor te stellen!

It was a wonderful short ride(2 hours) to Page.Nice weather too. We saw beautiful things on our way and...tja...af en toe weet je niet meer welke taal je spreekt hoor.Als je trouwens denkt dat je altijd goed uitte voeten kan met engels inAmerika...de meeste mensen in de winkelsen op de campingskunnen helemaal niet goed engels. Het zijn vaak mexicanen.

Maar goed even terug naar vandaag...we kwamen al rond11.30uur aan in Page. We zouden eerst een bezoek brengen aan Horsehoe Bend. Dat bleek nog een aardige trip (3/4 mijl) omhoog en omlaag door het zand. Maar het was niet voor niets...

Dat is toch unbelieveble mooi! Schijnt trouwens nog steeds de Coloradoriver te zijn. Ook weer prachtige rotsen en dergelijke in de omgeving. Je blijft foto`s maken...echt! En het blijft ook leuk om er zelf op te staan

Tongue out

Na het bezoek eerst maar even een camping opgezocht om in te checken. Vroeg in de middag is er eigenlijk altijd nog wel een plekje. We hadden er al gauw 1 gevonden dus dat was makkelijk. En nog goedkoop ook voor de begrippen hier.

Eindelijk tijd voor kayakken. Het duurde minstens een uur voordat we Lake Powell gevonden hadden. Het was inmiddels al 15.00uur en wat denk je...ze verhuren maar tot 13.00uur...grrrr ook dat nog. Helaas pindakaas. Het was trouwens ook weer prachtig daar hoor. Het bleek een gedeelte van het nationale park Glen Canyon te zijn (nog nooit van gehoord...tot vandaag).

Alles is hier zo uitgestrekt en groot...onvoorstelbaar. Heel veel verschillende soorten natuur ook bij elkaar...heel bijzonder.

Nahh ja...het kayakken werd dus niks. Toen maar weer terug naar de camping. Heerlijk nog even verbrand in de zon

Cool
. Het is hier toch wel rond de 30graden. Er bleek een indoorpool te zijn dus daar maar even een duik in genomen. Heerlijk! Daarna maar weer pizzaatje gegeten...hmmm wat zullen die aardappelen straks weer tegenvallen.

Morgen vertrekken we naar Bryce Canyon. Sommige mensen schijnen dit nog mooier te vinden dan de Grand Canyon dus we zijn heel nieuwsgierig. Het is alleen wel zo dat het daar weer een uur later is (tja...wij houden het ook niet meer bij hoor), omdat het weer in Utah ligt en het is 4,5uur rijden dus dat betekent vroeg weg...uurtje of 7 gaan we proberen...gaaaap als dat maar goed komt! Wordt vervolgd!

Kind regards from Page

Grand Canyon - Monument Valley

We hebben een heerlijk relaxte dag gehad vandaag.

We werden tot onze grote verrassing door de tomtom nog een heel stuk door de Grand Canyon geleidt. We kwamen zodoende nog op mooie viewplaatsen die we gisteren nog niet hadden gezien, waaronder het stuk waar de coloradoriver door de Grand Canyon stroomt. Een prachtig gezicht.

Onder het genot van een cd´tje van John Denver (heel toepasselijk met een nummer over de coloradoriver) reden we richting onze volgende verblijfplaats...Monument Valley. Het zag er erg groots uit toen we aan kwamen rijden. Wat een ongelooflijk grote rotsen met een bijzonder rode kleur.

Het bleek echter dat je niet met de camper in het park mocht. Dat was jammer! Er waren wel jeeptochten en paardrijdtochten te boeken, maar die waren zo duur dat we besloten om het zo te laten. Na de Grand Canyon viel dit toch een beetje tegen (of misschien zijn we inmiddels gewoon te veel verwend)! Het was echter heerlijk weer en we staan op een beautiful campground tussen de rotsen. Vanmiddag voor het eerst heerlijk op het gemakje in het zonnetje gezeten en gechilled. Er stonden een stel Nederlanders naast ons dus dat was wel gezellig. We hadden een barbecue tot onze beschikking dus die hebben we eerst maar eens ingewijd.

We konden vanaf onze camping wel genieten van een mooie zonsondergang.

Toen het tijd was voor ons reisverslag bleek het internet zo ontzettend traag dat het minstens een paar uur duurde voordat er een 3 foto's geupload waren en het verhaal erop stond...pfff! Het is niet dus helemaal geworden wat we wilden, maar we zijn er helemaal klaar mee nu!!! We vullen het morgen nog wel aan met wat foto`s.

Wat trouwens wel raar was dat het hier net een uur later is. We zitten hier op de grens van Arizona en Utah. Maar morgen gaan we weer terug naar Arizona dus we houden maar gewoon de tijd aan die we hadden.

Morgen brengen we een bezoek aan Page. Het was de bedoeling om daar ook Antilope Canyon te bezoeken, maar dat schijnt ook weer megaduur te zijn dus dat laten we maar varen. We zien toch al zoveel moois. Het schijnt dat je hier wel kan kayakken op de Lake Powell dus misschien dat we ons daar aan gaan wagen. Het is maar 2 uurtjes hier vandaan dus we kunnen een soort van uitslapen (voor zover dat lukt dan). We gaan ervoor!

Needles - Grand Canyon

Het is niet te geloven (vooral bij onsniet

Wink
), maar we zijn nog steeds elke ochtend voor 7.00uur wakker. Op zich niet erg, want dan kunnen we lekker op tijd weg. Vanmorgen om 08.00uur alweer vertrokken vanaf Needles richting de Grand Canyon. We hadden er zoooo`n zin in! We begonnen met een laatste stukje route 66. Bij Seligman en Williams hebben we even tussenstops gemaakt. Dat zijn in deze staat (Arizona) dè twee autentieke plaatsjes aan de route 66. Geweldig hoe het er daar uit ziet.

Het cafeetjemet van die klapdeurtjes waar zo`n comboy naar buiten komt met een (klappertjes)pistool hebben we niet kunnen vinden

!

Na een paar uur rijden bereikten we de camping vlak voor de ingang van de Grand Canyon. Een paar honderd meter verder was de opstapplaats voor de gratis shuttlebus naar de Grand Canyon...ideaal dus. We arriveerden half in de middag `the place to be`!

Waaaauwww!

Het was werkelijk waar adembenemend mooi! De foto`s geven nog niet voor de helft aan wat een indruk dat het maakte! Toch bleek het nog lastig om goeie foto`s te shooten! De net begonnen fotografiecursus kwam toch al wel een beetje van pas bleek! Bijvoorbeeld om de horizion recht te krijgen.Jaja...het is aardig gelukt (denken we).

Je kon in het park 3 busroutes kiezen. Van tevoren kreeg je een kaart waarop je kon zien bij welke punten je uit kon stappen...echt handig en goed geregeld. Na 3 uur hadden we het toch wel gezien en zijn we heerlijk bij de McDonalds gaan eten vlakbij de camping. Dat komt alleen echt niet goed met de kilo`s hier! Het is echt niet gek dat iedereen hier zodik is. Alles is groot en vet...haha. Je weet niet wat je ziet!

We zitten nu heerlijk na te genieten in de camper!Het weer vandaag was weer heerlijk en `s nachts koelt het gelukkig lekker af. Morgen gaan we op weg naar Monument Valley! Ook weer iets leuks om naar uit te kijken! Het plan is om te gaan paardrijden daar. Of dat het ook lukt horen jullie morgen wel weer! Het is daar wel weer een uur later dus wehopen niet dat we daardoor nog meer van slag raken