DirkenJorina.reismee.nl

Malibu - Needles

We hebben een enorm vermoeiende reisdag achter de rug, maar dat wisten we van tevoren. Het scheelt natuurlijk wel als je je er op instelt. We vertrokken vanmorgen om 07.30uur al van de camping. Gisteravond nog even gezocht naar een geschikte plaats om naar toe te rijden. We besloten dat het Needles moest worden. De reistijd was 5½ uur, maar we zouden tussendoor nog Joshua Tree National Park bezoeken. Totaal hebben we meer dan 500km gereden vandaag...pfff. Het beginstuk vanaf Malibu was nog ontzettend druk doordat we ‘door' Los Angeles moesten. Na 3 uur rijden arriveerden we in het park. Het was een prachtig park met cactussen en, zoals de naam al doet vermoeden, Joshua Tree's.

Daarbij allerlei soorten rotsformaties waaronder ook 1 die zou lijken op een doodskop genaamd Skull Rock.

Na ongeveer een uur in het park te hebben rondgereden zijn we op weg gegaan richting Needles. Daarbij hebben we al een stukje meegepikt van de historische Route 66. Het was echt een enorm eind. Uiteindelijk kwamen we rond 16.00uur aan op camping Desert View. Lekker rustige camping met heerlijke ruime staanplaatsen.

Zelfs al even een wasje gedraaid hier voor 1,50dollar. Het duurde alleen maar 20 minuten dus kan niet zeggen dat het echt opgeknapt is. Maar ja...het ruikt weer fris.

Het is hier trouwens warm...niet normaal! Het lijkt wel of er een föhn aanstaat buiten. We hadden gisteren de kachel nog aan en nu staat de airco volop te loeien. Het is ook nooooit goed hè

Undecided

Nog even wat wetenswaardigheden over de camper voor wie dat leuk vinden. Het is een Ford E-350 Super Duty, 5,4 liter, 8 cylinder en 255 pk...kortom...en beeeest. Verder zuipt hij enorm (beetje vergelijkbaar met z'n bestuurder

Wink
), want hij rijdt 1 op 4 (als je geluk hebt). Er wordt hier bijna dagelijks getankt voor minimaal 75 dollar (=ongeveer 60 euro). We zijn inmiddels de 1000 mijl gepasseerd dus dat gaat lekker.

Morgen staat de Grand Canyon ophet programma. Dat moet toch geweldig zijn. Jullie horen en zien het weer!

Greetings from Needles

Malibu

Om 07.30uur zijn we vanmorgen vertrokken naar Garden Grove voor de kerkdienst genaamd ´Hour of Power´. Wat een ongelooooflijk grote en prachtige kerk is dat!

We waren er al om kwart voor 9 dus we hadden ruim de tijd om foto´s te maken. Er was eenmooie tuin rondom de kerk met prachtige beelden die bijbelverhalen uitbeelden. Zoals bijvoorbeeld het verhaal van ´de verloren zoon´.

Het koor was al druk aan het oefenen voordat de dienst begon. Iedereen die binnenkwam of binnen zat kreeg een hand van een ouderling of iets dergelijks. Om half 10 begon de dienst en kwam de predikant Robert H. Schuller op het podium. Toen Dirk een foto had genomen stak hij zijn hand naar ons op...haha.

Overal waren camera´s. We hadden alleen bedacht dat waarschijnlijk de dienst van 18.00uur uitgezonden wordt op TV, omdat het danin Nederland 09.00uur is en dan ook de uitzending begint op RTL5.Maar we hebben toch even gezwaaid voor het geval dat

Wink
. De dienst zelfwas wel grappig. Aan hetbegin moest je iedereen begroeten die naasten achter je zat...we kwamen niet meer bij.De dochter van de predikant hield als eerste een soort van meditatie, zij is ook voorganger in dekerk. Daarna werd een man geinterviewd dieaids haden vertelde wat God voor hem betekend had in de tijd van de diagnose tot nu.Tussendoor zong het koor en speelde het orkest een aantal liederen. We mochten 3 liederen meezingen. We konden er zowaar nog 2 van ook. Tot slotnog een klein praatje van de predikant zelf en dat was het. We hebben wel enorm genoten van de dienst. Wat een spul!

Na de dienst zijn via Hollywood teruggereden naar Malibu. We wilden uiteraard ´The Sign´ fotograferen. We haddenopeen amerika forum een adres gezien waar de letters goed te zien waren. Superhandig. Even op de tomtom invullen en je rijdt er zo naar toe. Hoef je ook die drukke stad niet in. Het was een prachtige straat die uitkeek op de letters. Even een stel chinezen (die stonden uiteraard ook foto`s te maken) gevraagd om een foto te shooten met ons op de voorgrond.

Toen weer op weg terug naar Malibu. We waren rond 13.00uur weer terug op de camping. Het was de bedoeling om lekker naar het strand te gaan alleen zat het weer niet zo mee vandaag in Malibu. We zijn uiteindelijk in bed beland (om te slapen...even voor de duidelijkheid

Tongue out
). Eind van de middag toch nog maar even naar beneden gelopen om langs het water te lopen. Hoge golven...niet normaal!

Eenmaal terug even...jawel een sappie gedaan. Dirk uiteraard weer aan het bier

Laughing
!Zitten we even lekker buiten op het bankje...springen er gewoon dolfijnen voor onze neus in de oceaan. Helaas niet op foto vast kunnen leggen. Nu geloven jullie ons nooit natuurlijk. Whatever.

Nog even iets over het bekijken van de foto`s voor degenen die dat nog niet ontdekt hadden...als je op de site komt zie je naast het verhaal `laatste foto`s` staan. Dat zijn defoto`s die we in een fotoserie hebben gezet (niet eens alle foto`s uit de serie trouwens). Sommigen daarvan zetten we in het reisverslag erbij, maar sommigen ook niet. Mocht je die andere ook in het groot willen zien ga dan naar het tabje foto`s en dan naar de fotoserie zoals het reisverslag ook heet (meestal de eerste bovenaan).Daar staan de foto`s op gewoon formaat. Misschien bijvoorbeeldinteressant om te kijken wèlk biertje er op tafel staatin plaats van òf er een biertje op tafel staat, want dat is gewoon logisch

Wink

Morgen een lange rijdag op de planning. We weten zelf ook nog niet tot waar we gaan rijden dus dat is wel een beetje spannend. We proberen zo ver mogelijk. Het is te hopen dat er dan ook een camping te vinden is, maar dat is tot op heden nog geen probleem geweest. We zien het wel.

Tot dan!

Santa Maria - Malibu

Vanmorgen hebben we een mijlpaal bereikt wat betreft 'uitslapen': 07.00uur! We stonden ook op een heerlijk rustig plekje in de bossen dus dat scheelt wel.

Om 8uur al een telefoontje gepleegd naar de hulplijn van Cruise America zoals giseren afgesproken. Het 'komt wel goed' uit het reisverslagje van gisteren was iets te optimistisch is vandaag gebleken. De man gaf ons het adres van Bill's RV service in Ventura, omdat er in de buurt van Santa Maria geen service open was. Maar dit lag op de route naar Malibu dus dit leek ons geen probleem. Vrij vlot kwamen we bij Bill aan. We werden uiterst vriendelijk ontvangen. Er werd een beetje gesprayd, gelucht en gedaan en volgens Bill moest het probleem verholpen zijn. Hij zocht voor ons een plaats op waar we 'propane' konden halen. We kregen 2 adressen mee. Ze bleken allebei gesloten te zijn...grrrr. Komt vast omdat het zaterdag was. Oke...wat nu? We besloten door te rijden naar Malibu en daar te zoeken naar een gasvuller. Het was overigens weer een prachtige route langs de kust. We vonden er 1 bij een bezinestation. Maar wat denk je...hij deed het nog steeds niet. Aaaahhh...dat meen je niet!Weer een telefoontje gepleegd naar Cruise America helpdesk. Er was nog 1 oplossing: in Carson zat een Cruise America station waar we eventueel een andere camper konden krijgen. Het was 'maar' een uur van Malibu vandaan. Maar ja...wat moesten we anders. Op naar Carson. Het was inmiddels al 2uur ofzo. Daar ging onze rustige middag aan het strand. De weg er naar toe was gelukkig niet zo druk

Surprised

Na anderhalf uur kwamen we daar aan. We hoopten eigenlijk niet op een andere camper, want dan moesten we ook al onze spullen natuurlijk overladen. Gelukkig wisten 2 mannetjes het probleem te verhelpen. Het duurde maar een uur...pff.

Wat nou uiteindelijk het probleem was weten we nog steeds niet precies, maar dat boeit niet. We hebben weer gas! Jippie. We kunnen weer koken en de koelkast en diepvries doen het ook weer. What a day, what a day.

Onze weekendcamping maakte werkelijk alles goed na deze dag. We hebben een ongelooflijk mooi uitzicht over de oceaan...unbelieveble. Echt heeeel vervelend om op deze manier je reisverslagje van vandaag te typen.

We gaan maar eens heerlijk uitrusten hier. Maar dat komt vast wel goed. En nu echt

!

Morgen naar de kerk in Garden Grove, ruim een uur hier vandaan. We zijn benieuwd. Wel vroeg weg (half 8...gaaaap), want we willen de kerkdienst van 09.30uur halen anders is het zonde van de dag.Misschien zijn we volgende week wel op TV op RTL5. We zwaaien wel even (we vallenvast op tussen 3000 man)

!

Greetz from Malibu

Monterey - Santa Maria

Vandaag een relaxte rijdag gehad (voor Dirk niet zo relaxt hoor ik nu achter me

Tongue out
). We zijn `pas` om 9 uur vertrokken vanaf de paardenranch. We hadden er vanmorgen voor gekozen om in plaats van naar Morro Bay nog een stukje door te rijden naar Santa Maria. Dat scheelt morgen weer tijd. Het was werkelijk een prachtige route over de Highway 1. Hier wat kleine indrukken.

Onderweg veel haarspeldbochten en enorme hoogteverschillen. Het ene moment rij je in de zon en het andere moment midden in de wolken. Heel bijzonder.

Opnieuw kwamen langs een plek waar honderden beesten op het strand lagen.Dit keer waren hetzeeolifanten. Ook liepen er zee-eekhoorns rond. Zo schattig om te zien. Ze kwamen zelfs op schoot zitten om brood te eten. Humor!

Ook nogeven bij Morro Bay op het strand gelopen om wat foto's teschieten. Het is zelfs gelukt om er eentje metde zelfontspanner te maken.Het water was overigens megakoud.

Het was uiteindelijk al 15.00uur en we moesten nog boodschappen doen en een camping zoeken. Eindelijk hadden we een supermarkt gevonden waar ze `normale` dingen verkopen. Die cheddarkaas op ons brood waren we wel een beetje zat. Hier verkochten ze Goudse kaas (kostte wel 3,89 dollar voor 10 plakken, maar vooruit) en pindakaas! Ook maar even een broodrooster gekocht, zodat het brood nog een beetje smaakt. Het is echt lastig om hier iets normaals en betaalbaars te vinden. Nu de campingmissie nog. Het was inmiddels half 5. Gelukkig bleek er op de camping die we op internet gevonden hadden nog plek te zijn. We staan nu heerlijk in de bossen. We hebben alleen nog een klein probleempje met het propaangas. De tank is zo goed als leeg. We dachten deze te vullen op de camping alleen nu blijkt dat dit niet lukt. Het vervelende is dat heel veel in de camper op gas werkt (oven, koelkast, kookplaat en de boiler). Morgen maar even contact opnemen met Cruise America om dit op te lossen. Komt vast wel goed.

Morgen rijden we naar onze weekendplek in Malibu. We zijn benieuwd! Als het goed is komen we nog een stukje over de prachtige Highway 1. Tot horens!

San Francisco - Monterey

Allereerst willen we degenen die reacties plaatsen daarvoor bedanken. Het is ontzettend leuk om te lezen. Het verbaasd ons eigenlijk hoeveel mensen op de site kijken. Echt geweldig.

Vandaag was toch wel een spannende dag. We hadden tickets via internet geboekt voor de Whale Watching. Het is alleen natuurlijk niet gegarandeerd dat je dan ook daadwerkelijk walvissenziet.

Vanmorgen al om half 9 vertrokken bij de camping om richting Monterey te rijden. Het eerste stuk was nog redelijk druk en de stad San Francisco ben je niet zomaar uit. Nog even in de file gestaan zelfs.

We kwamen rond half 12 in Monterey aan. We hadden op internet al even gekeken naar een camping die dicht bij het Whale Watchen was zodat we er naar toe konden lopen. We zaten eerst op een soorten ranch. Uiteindelijk blijkt dat er bij te horen. Nu staan we naast de paardenstallen op een soort parkeerplek vlak naast een vliegveld. Het klinkt niet helemaal ideaal, maar we werden leuk ontvangen en het heeft wel wat hier.

Toen we alles geïnstalleerd hadden zijn we naar Fisherman´s Wharf gelopen waar we om half 2 op de boot zouden stappen. Ook nu weer een wandeling van minstens 5km...pfff we kunnen inderdaad wel bijna meedoen aan de omloop volgend jaar

Laughing

De tocht zou ongeveer 2,5 uur duren. We waren nog maar net op weg of we zagen honderden zeeleeuwen op de rotsen zitten. Unbelieveble.

Het was nogal een ruige bedoening op zee. De helft van de passagiers (waaronder Dirk) hing (bijna) halfkotstend over de reling. Het leek er ook nog eens op dat we verder helemaal niets gingen zien. Uiteindelijk zag de schipper iets spuiten in de verte...ja walvissen. Wauwww...en niet 1 maar 3 stuks!

En of het nog niet genoeg was...gewoon springende dolfijnen naast de boot. Echt zó leuk om te zien.

Om 4 uur waren we weer aan land (Dirk blij

Tongue out
) en zijn we teruggelopen naar de paardenranch...euh camping (opnieuw 5km!) Totally uitgeput, maar voldaan. Het was een superdag!

Morgen verder langs de kustroute...het lijkt ons prachtig. Tot dan!

San Francisco: Alcatraz en downtown

Het slaapritme zit er nog niet helemaal goed in. We werden alweer om 5 uur wakker dus de dag begon opnieuw vroeg. Om kwart over 7 zijn we de ´deur´ al uit gegaan op weg naar de ferry die ons naar downtown San Francisco zou brengen. Een tochtje van ruim een half uur. Onderweg konden we de Golden Gate bridge al zien.

We kwamen om 08.30uur aan op pier 1 en moesten voor onze trip naar Alcatraz op pier 33 zijn. We hadden de trip van 11.00uur geboekt dus tijd genoeg om uitgebreid de gehele pier (van kilometers lang...we zijn nog nog nooit zooo sportief geweest op vakantie

Tongue out
)af telopen. We zijn eerstdoorgelopen naar pier 39 waar zich Fisherman´s Wharf bevindt. Bekend om de zeeleeuwen die daar uitgebreid liggen te zonnen. Zeg nou zelf...ziet het er niet geweldig uit? En dan hoor je op de foto dat geluid nog niet wat ze produceren. Oorverdovend.

Om 11.00uur op de boot gestapt richting Alcatraz. Het was een bijzondere ervaring. Best wel indrukwekkend. Na eerst even rondgekeken te hebben op het eiland hebben we een audiotour van 45 minuten gedaan...en we konden gelukkig ‘Dutch' kiezen als taal. Dat scheelt alweer de helft. We kwamen onder andere langs de cellen van de gevangenen. Het was eigenlijk allemaal groter dan we dachten. Heel `leuk` om gezien te hebben.

Om 13.00uur de boot weer terug gepakt naar pier 33. Vanaf daar weer teruggelopen naar pier 1 (pfff...) en Chinatown bezocht (weer 5 km

Sealed
). Heel grappig om te zien. Ineens zie je alleen maar chinezen en chinese winkeltjes. De weg liep flink steil omhoog en we konden hier ook de welbekende cablecar(s) zien. We hadden eigenlijk een ritje willen maken, maar het is er niet van gekomen.

Uiteindelijk om15.00 uur de ferry weer terug genomen. Toen we bij de camper kwamen hebben we eerst een uur liggen slapen. Echt helemaal gebroken. Na een uur weer ‘vrolijk' wakker en voor het eerst gekookt in de camper.We zijn maareven begonnen met iets eenvoudigs (pasta) want het is nog al een geklungel moet ik zeggen. Maar het is allemaal gelukt. Dat het niet te eten was is punt 2

Tongue out
. Sowieso dat eten hier...er is bijnaniets normaals te krijgen. Gewoon brood moet je al je best voor doen. Kaas hebben ze uberhaupt nog nooit van gehoord. Koop je worst heb je meteen een plak van minimaal1 cm dik. Wat er wel is (en wel lekker) zijn hotdogs, donuts enMcDonalds.Dat ishelaas niet bevordelijk voor de kilo`s. Dat wordt dus elke dag 15 km lopen om er nog een beetje normaal uit te zien na 4 weken
Laughing

Nog even een uitleg over het feit dat dit verhaaltje er nu pas op staat. Normaal gesproken doen we dat altijd nahet eten...maar wat bleek...dit site lag eruit...help...paniek! Gelukkig was het maar van korte duur. Dat de electriteit en het water nu uitgevallen is in de camper maakt verder niet uit toch.

Voor morgen staat Whale watchen in Monterey op de planning. We zijn benieuwd of we ook daadwerkelijk de walvissen en dolfijnen gaan zien. De camping hebben we nog niet geboekt dus die moeten we nog opsnorren. Beetje spannend wel. Het weer is hier in ieder geval nog steeds super. Niet te warm en lekker zonnig. Zo te horen in de reacties is het in Nederland redelijk koud. Hm...we blijven nog lekker even hier.

San Francisco: onze eerste dag met de camper

We hebben een beetjeonrustigenacht gehad. We hadden ons zo voorgenomen om tot minimaal 22.00uur wakker te blijven zoals iedereen had geadviseerd. Maar om 19.00uur zijn we toch ongepland in slaap gevallen om vervolgens om half 2 's nachts weer klaar wakker te zijn. Gelukkig is het nog gelukt om tot 5 uur te slapen. Toen maar gaan douchen enom6 uur al ontbijten...pff dat maak je bij ons normaal niet zo snel mee

Laughing
. We werden pas om half 1 opgehaald door een taxi van Cruise America. Tijd genoeg dus om heerlijk in de zon een tijdschrift te lezen
Cool

De taxi was perfect op tijd en bracht ons naar het verhuurstation. We kregen eerst een instructiefilmpje te zien over de ins-en-outs van de camper (gelukkig in het nederlands). Daarna mochten we dan eindelijk 'onze' camper bewonderen!

Na een grondige inspectie voor eventuele schade gingen we op pad. We zijn eerst boodschappen gaan doen bij de welbekende Walmart hier. Het zou goedkoop moeten zijn, maar dat viel tegen (whatever). Uiteindelij alle inkopen ingeladen en op weg naar de camping. Laten we zeggen dat het eerste ritje een enorme belevenis was. Nadatde hele camper blank stond doordat er een2 liter waterkan met volle vaart op de grond kapot viel en de gehele inventaris zowat door de camper vloog door de grandioze wegen hier (Belgie is er niks bij)zijn we om 16.00uur bij de Marin RV camping aangekomen. Onderweg al een glimp op kunnen vangen van de Golden Gate bridge. De camping zelflijkt meer op een veredelde pakeerplaats, maar we hebben alles wat we nodig hebben en het vooral het belangrijkste internet.

Vanavond maar even niks doen. We gaan ons maar eens verdiepen in hoe we naar downtown komen morgen om naar Alcatraz te gaan.

Het is hier overigens heerlijk weer. Niet heel erg warm (zo'n 20 graden), maar de zon schijnt de hele dag. De mensen zijn hier ook super aardig. We komen ook regelmatig nederlanders tegen. Net nog een toegangskaart voor de nationale parken (ter waarde van 80 dollar) en allerlei etenswaren gehad van een gezin uit Scharendijke die hier ook op de camping staan. Helemaal geweldig!

Nou dat was het wel weer voor vandaag!Tot morgen maar weer met het volgende verhaal.

We zijn gearriveerd...

Vanochtend om5uur stond de 'taxi' voor en zijn we naar Schiphol gebracht...gelukkig kwamen we daar ruim op tijd aan (en trouwens even tussendoor...stonden we toch ineens naast Ruud Gullit ergens bij die taxfree shops...grappig he)! We zouden om 11.20uur vliegen, maar vanwege de beperkte vluchtwegen in verband met de aswolk stonden we nog een uur stil aan de grond. Uiteindelijk om 12.30uuropgestegen en om 14.30uur lokale tijd geland. Pfff...wat duurt deze dag nu lang. Ondanks alle waarschuwingen over de lange wachttijden bij de douane stonden we binnen een half uur buiten en stond de shuttlebus al klaar om ons naar het hotel te brengen. Het hotel is perfect. Meteen gebeld met Cruise America om een afspraak te maken voor morgen om de camper op te halen. Als het goed is worden we om 12.30uur bij het hotel opgehaald en kunnen we om 13.00uur 'onze' camper bewonderen...spannenddd! Nu nog proberen om wakker te blijven tot 22.00uur vanavond...

Undecided

We hopen tot morgen (als internet het doet op de eerste camping)!